Jag kan allt

Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Isabella - 4 oktober 2017 08:58

God morgonpå er alla läsare.

Har idag vaknat upp med en lättnande känsla. Igår var det nämligen dagen D som jag har haft så ångest och oro för. Det var dagen jag skulle upp och vittna i tingsrätten om en misshandel. Allt gick betydlige bättre än vad jag kunnat hoppas på. Var kallad dit kl 10, men kom i tid 9.30 Fick då veta att dom åtalade och även målsägaren inte hade kommit. Väntade tills kl 10.15 då rätten tog beslutet att skicka ut polis för att leta efter dom, och att jag fick återkomma kl 11.30 tillbaka fick jag info att dom inte hittat personerna MEN att rätten ville ta mitt vittnes mål endå OCH att jag slipper åka dit något mer    Kunde inte ha blivit bättre för mig. Så jag känner mig super nöjd och väldigt lättat att detta är över.

Igår var en ring och fixar dag. Har tagit kontakt med Rematulogen i Umeå och ska för göra nya prover, träffa dom och så MÅSTE jag nu börja med den där farliga medicinen som jag skjutit på. Min värk är illa nu jag får se hur länge jag står ut innan jag viftar med vit flagg. Men än kämpar jag på. Till råga på allt detta så fick jag frågan från läkaren OM jag hade varit och tagit det där "fasta blodsocker" prover?

-ÖHHHH nää det har jag inte, det har jag nog förträngt.......

-Ja du hade ju lite socker i urinen och du bör nog gå och kolla det så fort som möjligt, så du inte håller på att utveckla en diabetes typ 2   

NÄÄÄÄÄÄÄ mennnnn vad fannnnnnn.........

Så nu har jag tagit mig i kragen och smiskat min bara skett och ringt och boka alla prover som ska tas. Nu får det vara nog med att stoppa huvudet i sanden. I detta nu kommerjag oxå på att jag måste boka fitt koll oxå.......ska fixa det direkt efter detta.

Jag vet att jag är dum i huvudet. Jag gör aldrig som läkarna säger. Vem straffas för det? Jo BARA jag.

  

Igår fick jag även främande och hjälp i köket av mamma min. Hon stannade och åt med oss och sedan hjälpte jag henne med lite bank ärenden.

 

Idag vaknade jagmed att jag hörde regnet smattra mot fönstret. Min första tanke var......MENNNNN NEJJJJ nu vill inte Doris gå lång promenad. Men i nästan exakt samma sekunde tänkte jag....

FAN vad skönt nu vill inte Doris gå så långt   Jag har tagit mig frukost och doris har damsugat efter mig.

 

Min tvättkorg har tyvärr vuxit sig ganska stor och jag väntar på att någon ska gå ut och sätta upp en tvätt tid. Iallafall så börjar mina sockar att tryta och idag var jag tvungen att ta två olika. Många kanske tror jag är hipp och gör detta "alla är vi lika värd fast hur vi än ser ut" socktrixet. Men NEJ jag har inte tvätta  trixet är det. Men det bästa är att ingen längre bryr sig om man kommer med två olika sockar   

 

Nu måste jag kila iväg. Har nu typ 30 min på mig att borsta tänder, kamma mig, fylla fickorna med godis, fixa fram en bra podd, klä mig, klä Doris och spgla mig.....

Ha nu en bra dag och vi hörs väl säker om ett tag igen.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards