Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2017

Ofri villig gardin

Av Isabella - 9 oktober 2017 08:31

Hej och god morgon.

Jag har med nöd och näppe slitit mig upp och ringt vårdcentralen för att denna sömnbrist och trötthet måste få ett slut.

Igår sprang jag för bi spelgen i hallen i trosor och tröja och får syn till min förvåninng att jag håller på utveckla en fläskig gardin vid buk höjd    Egentligen bör jag ju ine vara förvånad med tanken på allt mys äntande man gör. Mindre saker in och mer saker u är mitt nya (eller rätt gammla) kall. Motionen kännerjag just nu är tillräcklig då jag går med Doris ca 2 timmar varje dag sammanlagt. Ibland gör jag oxå lite hopplasteg och små springer korta stycken av promenaden. Så motions mässigt är jag rätt nöjd.

Har igår varit och köpt mig en kalender som jag ska börja skriva upp lite olika saker i ,som hur många godisfria dagar jag klarar osv.

I helgen har vi även avhandlat ett familje möte. Låter ju himmelens fint med det var inte riktigt så formellt. Mer som att bomben sprängdes, men efter den donerat så la sig askan och allt blev mycket bra. Vi kom fram till ett städ schema på alla tre och jag kommer att vara mycket tacksam för den hjälpen   

Trötthet är något som drabbat oss alla i familjen och med en saninngens eftertanke så är det inte så konstigt. Micke har länge varit övernaturligt trött och Rebbe har haf det kämpigt i skolan i slutet och inte kanske riktigt hämta sig helt.

Men allt går ju att fixa till så nu börjar vi en sakta med behövlig förändring. Lite bättre kost, mindre mys ätande och fram förallt mer vatten till mig.

Som Gunde säger...... ingenting är omöjligt   

Helgen var en toppenhelg. Fredag vilade jag mest hela dagen, lördag blev det lite tvätt, städnning och promenader. Kvällen spenderade jag med min vän Jessia. En trevlig kväll med skratt och nya bekantskaper. Söndag blev en film tittar dag med en lite utflykt på solbacken på eftermiddagen.

Nu ska jag fika frukost, ta min medicin och vila fram tills kl 11. Då tar jag min lilla hund och går på en promenad på 1 timme.

Dagen kommer att gå och ikväll åker vi mot Innansjön för att gratta Rebbes kusin.

Tänk om man skulle få sig surstöming  där ????????

Satan vad gott...måste ringa Lollo ........

Hoj på er  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards