Jag kan allt

Alla inlägg den 12 oktober 2017

Av Isabella - 12 oktober 2017 09:14

God morogn på er mina få läsare.

Igår tog jag och tankade upp "röda fara och drog mot innansjön. Hämtade upp den otroligt pratsamma och roliga svägerskan Lollo, sedan bar det av mot UMEÅ.

Huvud målet var Mc donalds    nä skojade. Huvudmålet var "led doktorn", men det bestod ju bara av en lite del av dagen.

Så när vi kom fram vålds parkerad vi på Doken och knäppten en cheese burgare var, som grund för dagen.

Fattar inte folk som inte Donken? Dom är ju supergoda. Jag tycker att MAX har så himmla sålliga och dränkta i derssingar. Jag blir typ lite äcklad.  Mc Donalds är ju lite mer torra och det känns inte som man har gått in i en "ham koma" , man kan forfarade gå och stå och man känner att hjärtat slår.

Blev SÅÅÅÅ besviken att dom tydligen ska öppna Max på solbacken    Varför i hela världen ska vi öppna något vi redan har? Dom kunde ju ha tagit Burger king, mc donalds, pizza hut eller vad fan som helst annat än MAX.

Sedan krossade vi oss igenom ALLA 70 rondeller till Avion/Ikea. Satan vad Umeå diggar rondeller.

En riktigt fin dag men en riktigt dålig dag att shopa på. Både jag och Lollo hade nästan ekande börsar och fick tänka både två eller tre gånger innan vi handlade. Vi började på Ikea. Som vanligt så gick man fel och kännde en typ av panik att inte hitta vägen ut. Men som pappa har lärt mig att då  kollar man på golvet och letar efter pilen. FÖLJ PILEN BELLA ........

på Ikea handlade jag för HELA 42:-  En filt till Doris och ett ljus som lukade så gott att jag nästan fick mig en orgasemen på plats.

Sedan vankade vi iväg mot Avion. Jag hade egentligen bara en affär som jag ville kolla in där. Vet inte vad den heter än. ,men det är lite som lager haus. Där hittade jag två saker. Ett register för min mamma pärm (ska börja betala hennes räkningar) för 10kr och så lyckades jag köpa den första juklappen till Rebbe för 30:-

Jag har med den julklappen spräckt maraton snöret för julhandel.  Sedan slog vi oss ner för att äta en lunch inne på Avion. Vi åt nog den GODASTE och DYRASTE pizza i västerbotten. Vi stod och tjollrade och försökte bestämma oss, när killen pekar på en skylt och berättar att den här pizzan är VÄLDIGT omtyckt. Såg på menyn att dom flesta pizzor kostade 99-129 så tänkte att den går väl på det.

Vi vek ner oss och tog den han rekomenderade och han slog in i kassan. Pizza +33 dricka 167:-    


MEN

Det är nog det GODASTE jag har stoppat i munnen.........

Det var sådandär lufttorkad skinka, pesto, rostad vitlök, mozzarella, ruccola och färska tomater. Satan i gatan vad det sjöng i munnen. Jag klarade ju inte att äta hur mycket som helst men jag grät nästan när jag var tvungen att ge mig.

Kommer att åka dit igen när lönen kommer och köpa samma pizza IGEN. Vad vore livet utan mat?

Reserande av Umeå vistelsen var mess tjoller och läkarbesök.

Besöket gick väl bra. Har fått ytterliga en medicin och hoppas att den hjälper mig fram tills min orginal medicin sätter igång och värka.

Nu är det så många tabletter snart att jag funderar på om verkligen allt hjälper som dom ska?

 

Men idag är det första dagen på många veckor jag vakande och kände att jag inte var förlamad. Har inatt troligen kanske bara vakna 3 gånger och inte 8 gånger. Så idag blir det att ta det lungt och gå med in älskade lilla Doris. Hon har nu i ett dygn inte varit på någon promanad, för att regnet har ju för helsike össst ner över oss.

Dagen uppdrag bli lämna in uppsägningen av mammas lägenhet, hämta ut min nya medicin, käka med härliga kollegor och lämna in papper på min sjukskrinving. Det bästa med allt detta är att jag gör allt på samma promenad   

Sedan blir det lyx lassange ikväll. Världens bästa och snällaste svägerska Lollo skickade nämligen med en ica kasse med kött igår. Så ikväll blir det lasange på älgfärs .........fyyyyyyy så gotttttt.

Ha nu en trevlig dag mina läsare så hörs vi sedan


  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards