Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2017

Dubbel bakfylla

Av Isabella - 16 oktober 2017 08:26

´God morogn på er.

Måndag idag och det finns saker jag MÅSTE ta tagi i. Jag har senaste månaden börjat ta över mammas ekonomi, och det var inte endag för tidigt har jag märkt. Inkasso berv och påminnelser radar upp sig eftersom. Men detta är är vanligt fenomen när man är långt gången dement som mamma. Det är klart att man inte förstår vad man ska betala när tid och datum försvinner ur huvudet.

Hela förra veckan satt jag  och ringde runt till olika företag och sa upp olika lotter och grejor. Alla har varit jätte snälla när jag berättat att min mor är dement och vet inte riktigt vad hon säger ja till. Alla har avslutat allt och till och med tagit tillbaka flera påminnelser som egentligen ska betalas.

Alla utom en firma som heter PROTECT ME . Detta är en firma som sitter och ringer runt och efbjuder att skydda din identitet och övervakar om någon försöker göra bedrägeri. Dom och jag vart inte vänner. Dom drar 99 kr i månaden och om man får en varning ska man får man ett sms med en kod man går in på datorn och kollar vart det har varit misstänkt brott. MEN min mor kan varken öppna sms eller har ingen dator, så hur f-n ska hon kunna utnyttja denna tjänst?? Till råga på allt så hade hon jätte många påminnelser till dom, så dom borde förstå att mina mor är dement när jag berättade hur det låg till.

Men dom hävdade att för att vi skulle kunna säga upp det så var jag tvungen att skicka in ett läkarintyg på att hon har demens    Jävla nollor....... detta gör att jag var tvungen få tag i en läkar på geriatriken och be han skriva ut ett och sedan skicka det till mig med snigelpost. En massa onödigt arbete för mig. Jag avslutade mitt samtal med kärringen .....

- Att ni ringer runt till gammla männikor och ska ge dom skydd för stöld osv är dubbel moral. Ni gör en stöld på dom varje månad när ni gör dom till prenumenater till saker dom inte vet vad det är. DÅLIGT !!!! så la jag på och ringde geratriken.

I fredag var jag till min mor och hämtade alla papper hon hade hemma och det var en heldel ska ni veta.

   

Så jag ska sätta mig ner och gå igen allt detta och försöka ringa runt och göra allt lite enklare.

I lördags så blev det en trevlig middag här hemma med Jonas och Wan. Men det var ingen utgång och .kvällen vart väldigt tidig. Kändes skönt dagen efter och jag var upp redan kl 7.30 rastade Doris, kollade in 2 avsnitt av Narcos och sedan vid 10.30 begav jag mig ut på en långpromenad . Solen sken och gräset glittrade.

         

När jag komme mig in så meddelad in älskade dotter att hon hade tänkt bjuda oss på mat, och då skyndar man sig att tacka ja. Så igår vart det pizza. Sedan beslötade jag och Micke att vi skulle på bio och se "snömanen" . Duschade och frächade till sig. Trots att min bakfylla var näst in till noll, så känner man sig lite trött lat dagen efter, så dusch är ett bra hjälp medel för att man ska känna sig ny igen.

Vi kommer på bio slår oss ner i stolarn och då händer det    En  kille som är i min ålder slår sig ner och han luktar alkohol de lux och han luktar smutsigt. Under filmen så sitter han och stress kungar med benen så jag hoppade och studsade. Tillslut blev kvinnan frmför han arg och vände sig om och fräste

-Sluta med det där........ han slutade inte så tillslut flyttade hon till en annat säte. Luken fick mig att bli illamånde och bakis igen. 10 min innan filmen slutade så går killen och jag kan åter igen andas. Men sata lukten satt i min näsa hela kvällen...... fylla,urin och smutsigt.

Det är inte första gången jag hamnar brevid en människa som luktar illa. En annan gång hamnade jag brevid en gubbe som jag tror är stammis på bion. Hans lukt känner man på 5 meters avstånd. Han lukar GAMMAL svett de lux och han lyckades jag hamna brevid.

Tror jag snart ger upp bion och börja se allt hemma där jag vet vad vi alla luktar.

Nu mina vänner så ska jag sätta mig ner med alla papper och börja reda i det. Ha nu en bra dag på er så hörs vi en anna dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards