Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Ironi mot mig själv

Av Isabella - 23 oktober 2017 08:18

Gäsppppp och morr på er alla.

Nu har jag jobbat två ynka dagar av helgen och jag är helt jävla slut. Två bra dagar trots det lilla bekymret med vikarier som inte var vikariernas fel. Men det har varit en bra jobbar helg. Igår när jag kom hem var jag så jäkla slut att benen och armarna kändes som bly. Och ögon locken var dubbelt så stor att det var näst intill omöjligt att hålla dom uppe.

Jag våldade mig ut med lilla gumman som väntat på mig hela dagen en promenad på 40 min.

Jo nu kom jag på livet ironi.    I all den här tröttheten så tänkte jag gå förbi Coop för att köpa toapapper för 1 kr. Meddelemarna hade fått ett erbjudande att handla toappaper för 1 kr veckan som var. Så i den här familjen är vi så smarta att alla tre har ett coop kort var så detta innebär att vi får hämta ut 3 toapapper för 1 kr.    Bra va? Så  i all denna trötthet så klär jag mig, tar med bollen(till Doris)och ryggsäcken(för att rymma toa papperet). Går ut med väldigt tung och trött kropp, men leker en stund med Doris och sedan tar vi en extra sväng innan vi vänder mot Coop. Jag hinner inte mer än komma in på Coop  då jag upptäcker att jag har inte börs böveln med mig .........   Tarskar hem igen lite sur och förargad på mig sjäv. Bestämmer mig för att lämna Dottan hemma och ta bilen tillbaka och köpa snus och toapapper när det är så billigt. Blir ju nästan som att skita gratis. Så tar med mig börsen och åker. Slås mellan mina begär av godis och chips, men visspar bort dom. Tar toapapperet och snuset och går till kassan. Killen slår in och det blir ingen rabatt på papperet   Jag påpekar att det ska ju vara för 1 kr. Men han säger då att hon kanske har redan hämtat ut det. Nääää säger jag snällt men bestämt, att jag kommit specifikt för att det var sista dagen på erbjudandet och att hon inte hämtat ut det. Han ber mig gå till kundtjänst och prata med dom. Jag åter lämnar papperet och går och rignger hem för att be Micke kolla om hon hade denna rabatt på kortet.

Då ser han att det hade hon inte.................  Troligen måste man hadla för en viss summa varje månad för att få dessa erbjudanden.

Livets ironi....... först gå dit , sedan hem och ta bilen för att få detta billiga papper och så blir det ingenting. Hemma igen slänger jag min sombikropp i soffan och behöver jag säga att det tar inte många minuter innan jag somnar.

Tycker faktiskt synd om Micke som troligen ville umgås lite med mig. Han peter på mig och frågar om jag inte ska se det han hade slagit på.

-DU jag har jobbat idag så jag får sova oh vara trött.

 

Har sovit som en stock hela natten ändå. Idag är det min lediga dag och det blir nog det vanliga. promenaera, städa, för det är min damsugar dag. Fixa middag. Ikväll ska jag försöka tvinga ut Micke på en promenad och sedan hoppar jag nog i säng med Micke........   Låt veckan börja och hoppas den blir mindre tröttsam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards