Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 november 2017

Let the day start !

Av Isabella - 1 november 2017 08:00

God morogn folket!

Onsdag morgon och jag har lyckat vakna nu två dagar i rad och varit UTVILAD    Känslan är underbar, när man har under några månader vaknat och känds som man är en sombi bokstavligen. Att då få vakna och känna att jag är pigg, jag kan inte sova mer, är fantastiskt skönt.

Idag har jag ett lite specat schema innan jag åker mot jobbet kl 12. Jag ska hinna plocka ut diskmaskin (jävligt tråkigt),tvätta muttan skinande ren, åka till solbacken och kilippa Doris klor, lämna Doris till Tea och fara på CELLPROVTAGNING (jävligt ont). Sedan får jag koppla av på jobbet.    


 

I måndags så hadejag tagit tag i att sälja iväg lite möbler från mammas lägehet. Vi har sålt sängen, ett skrivbord och mitt köksbord.

Så i måndagskväll så var det två stycken som kulle hämta möbler. Först kom någon som köpt mitt köksbord och stolar. För det har jag funderat på att byta länge och nu bestämde jag med mamma att jag skulle ta hennes ek bord och stolar.

Först hjälpte jag dom ner med vårat bord som vägde TUNGT och sedan for vi till mammas lägenhet och skulle ta över ekbordet och 6 stolar.........  

Först bar vi bordskivan så troligen vägde mer än vad någon anna jävla bordskiva väger. Sedan överien och så skulle jag ta dom 4 JÄTTE jävla tunga bords benen som bara gled ur min famn och ajg fick verkligen stanna upp och ta om flera gånger. Sedan efter det så skulle det komma en tjej och hämta sängen (120 cm). Jag och Micke gick över för 4 gången och äntade på dom. Så kommer helt plötslig två små tjejor som är både korta och späda och pratar dålig svenska. Jag pressenterar mig och frågar vart dom har släpen.

Nä dom hade inte fått tag i en släp, så dom ska försöka bära sängen till Frögatan   

Ja ahahhhhh säger jag och inser att det kommer aldrig att gå.

Vi åker upp och visar sängen och just då får ena tjeje ett samtal att dom fått tag i en släp, men hon måste gå tillbaka till frögatan. Så den ena tjeje stannar och vi bestämmer att ta ner sängen till entren.

Jag är svag men HON är svagast. Hon orkade inte lyfta på ena sidan så jag och Micke fick bära ner sängen. Sedan lämnade vi henne där medans hon väntade på släpen.

Hur hade hon gjort om dom inte fått släp?????? Hade dom fortfarade varit mellan Skiftesgatan och frögatan med sängen?

Nu ska jag göra slag i saken och plocka ur diskmaskinen och plocka bort saker så Rebbe kan städa, för idag är det hennes städ dag.

Har skrivitom detta i ett tidigare inlägg och vi har nu kört detta i en månad och det fungerar bra. Alla drar sitt står till stacken och jag får mer tid över till att lata mig   

Ha nu en underbar dag för nu börjar min dag ..........

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards