Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 november 2017

Tid i sirap

Av Isabella - 6 november 2017 07:55

Hej hej hallå på er alla.

Helgen susade förbi med storm steg. Jag lixom sprang mig genom hela helgen. 

I fredags när jag slutade jobbet så hade jag rätt måna saker på min lista att göra innan röven skulle få landa. Laga mat, handla till baket på lördag, gå en prommis med hunden och sedn skulle röven få landa. Om man slutar 16 och ska hinna med allt detta så kan vem som helst räkna ut att landningen inte skulleinträffa förrän typ 19 tidigast. Just när jag ska åka hem så ringer mamma. Hon har blivit sjuk under dagen, så jag ringer 1177 under bilfärden hem. Får veta att jag måste stoppa i henne medicin och av vakta 1 timme och se om det släpper(magbesvär/halsbränna), släper det inte bör jag ta henne på akuten för det kan oxå vara hjärtat.

SÅ där ökade min stress nivå till max. Hem ta med mig medicin, till mamma och stoppa i henne medicin. Det verkade fungera för krampen släppte i magen. Hem hämta handlingslista, handla , kasta in varorna, gick ut memd hunden och hoppa in i duschen. Sedan landade min bak i soffan.

Jag somnade ganska så omg när allt blev lugnt. Middag sket jag i för det fanns som inte tid. Tur man har ett reserv paket runt magen, känner mig lixom lite som en kamel   

Lördag var jag upp vid 7.00 för att packa saker, fara och handla det jag glömde på fredag,  gick en prommis med Doris och blandade deg. Sedan bar det av mot bagar stugan med Marie.

Allt gick mycket bra och mamma och Rolf kom och hälsade på oss. Min älskade moster somm gjort detta möjligt för oss att kunna baka skev ett sms på fredagen att vi kanske skulle behöva lite varma kläder för det kunnde vara lite kyligt. Jag 27hade på mig långkalsonger och Maris hde oxå tagit på sig lite extra. När vi kom till stugan så var det redan 27 grader varm och då hade vi inte börjat elda och baka    Ni kan gissa hur vart det blev sedan . Hade dessutom tagitmed mig filt och hundsängen till Doris så hon inte skulle frysa.......... ahahahahahah

Här kommer lite bilder från bakar dagen de lux   

         

Och givet vis slutade vi dagen med att baka pizza. Satan så god tomatsås och pizza deg Marie hade fixat. Har glömt ta receptet men det vart så himmla gott. Vi njöt och sedan packade vi ihop och åkte hem.

 

Doris var jäkligt sugen på pizzan     

 

Hemma landade jag ca 17 och packade in allt. Sedan upptäcker jag något under duken i köket.......en lapp .....


 

 Visste att Micke var på hockey, men då säger Rebbe. VA ....tror du han ligger naken där inte och väntar på dig...?  Nääää det tror jag inte. Så jag går in i sovrumet, och ser en ros........

 

 

Vänder mig om och ser att det ligger något under täcket....... lyfter på täcket och hittar ......

   

Så otroligt snällt och omtänksammt av han. Han är så duktig på att överraska när han väl gör det.  Tack älskade Micke  Efter som att gubben var på hockye så plockade jag bort allt efter baket, tog min hund och gick en mindre promenad och sedan hoppade jag in i duschen och duschade av mig allt mjöl och svett och provade mina nya produkter.

La upp en bild på instagram på parfymen. Jag är inom en snar framtid 40år och har ALDRIG haft en riktig parfym. Är jätte glad över denna och den luktade så fräscht.

 

Sedan hoppade jag och Micke isäng när han kom just efter 18. Jag somande efter 1 timme och sov hela natten och vaknade typ 7 nästa morgon. 12 timmar sömn har jag nog inte gjort på FLERA år eller om jag sovit så länge någon gång? Iallfall det var super skönt och söndagen var en hund och tvätt dag. Tog mig en läängpromenad upp till Alhems kyrkogård och tände ljus för våra vänner och sälkt somm gått över till andra sidan.

 

Gick förbi ett skyllt fönster med en massa citat och fastande för ett.

 

SÅ SANT !  

Nu är det måndag och jag har tagit en dag ledigt d det behövs reda ut en del saker runt min mor. Så nu har jag inte tid längre med bloggen utan mitt jobb för dagen börjar NU .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards