Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 november 2017

Hur snål giriga är vi?

Av Isabella - 24 november 2017 14:12

Allså i morse när jag låg i min säng och blädrade mellan inläggen på facebook så upptäckte jag något som fick igång hjärt fuktionen.

Ett inlägg från "postkod lotteriet" .

Om man skulle täckan sig på lotter så skulle man få pengarna till baka om man inte vunnit på sex månader. Lixom ett prova på paket. OCH då var hela jävla severiges befolkning igång.

Folk som har haft lotter länge, lixom flerar som skrev..

Varför får dom pengarna tillbaka? Jag har haft mina lotter i 10 år och varför får jag inte tillbaka pengarn?????   

-Jag har då aldrig vunnit på mina lotter ???? också vidar gnälldes det. Folk som frågasatte VARFÖR DOM inte vunnit?


Hur fan tänker vi människor nu för tiden? Om jag väljer att köpa en lott (vilket lotteri som helst) så vet jag ju att det INTE är säker att vinna. Det är ju jag själv om väljer OM jag vill slösa pengar på att CHANSA att vinna.

Jag kan ju lixom inte köpa en volvo 2010 för ett pris, och sedan komma idag och frågasätta varför kunderna idag kanske får rabatt när dom köper en volvo, och börja gnälla och säga

-jag vill oxå ha rabatt........ JAG VILL OXÅ HA ..........VARFÖR FÅR DOM ???

Jag har väldigt svårt för männsikor som kräver och gnäller och ska ha saker för att andra har det eller får det.

Jag blir riktigt arg och tycker att man måste inse att man kan ju inte allt få allt andra får.

Nä snåla giriga och oförskämda är dessa männsikor. Eller som ett känt citat ....

Att vara både jobbig och snål är två mindre charmiga egenskaper .

Skämas borde dessa gnälliga personer göra.   


Glömde skriva om att nu har dottern tagit sitt körkort. Lyckan i hennes ögon fick mina ögon att fälla en eller kanske flera tårar. Hon har kämpat och hon klarde både teorin och upp körningen på första försöket och det gjorde henne så stolt. Idag damp papperet ner i postlådan om att hennes körkort kom. Så idag tog hon bilen min för första gången själv och hämtade det.

Jag känner mig helt lung när hon kör. Hon är uppmärksam och försiktig. Det finns en nackdel med detta. Troligen blir det lite mer motion för mamma fram över.......  

Igår var snö nedfallet galtet och idag har vatten flödat runt fötter och från himmelen. Jag och doris tog en promenad på 1 ½ timme och satan i gatan vad blöta vi blev. Min jacka är dyngsur och Doris är dyngblöt in till lilla rosa hunden. Så nu har vi kurat ihop oss i soffan. När hon får ligga kvar och mysa under filten får jag ta på mig jobbvästen,blöt skorna och blöt jackan och fara och jobba .......ASSSSS TRÅKIGT .

Ha nu en bra helg på er.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards