Jag kan allt

Alla inlägg den 4 december 2017

Av Isabella - 4 december 2017 06:33

........ så hade helgen passerat.

Fredag jobbade jag hela dagen, kom hem fixade middag, promenerade, handlade onyttiga saker och sedan slog vi oss ner för att kolla inn Idol.

Nästa helg är det final och tyvärr jobbar jag, lite tråkigt när man följt med hela säsongen. Men jag tror jag har blivit synsk för jag har gissat rätt varje gångn det har varit utslagning och jag har gissat rätt alla gånger förutom en gång.

Jag har även sagt att det är Hanna  som kommer att vinna hela skiten. Så vi får se om min synskhet slår in.   

Lördag vaknade jag upp och vi for till mamma. Jag ,micke och Rolf. Var ju lite ororlig över att det skulle bli jobbigt när vi skulle åka och att hon skulle bli ledsen. Visst blev hon frustrerad över att måsta vara kvar men det var okej. Vi tog ut mamma och åkte till Boliden. Sedan var vi och åt på pizzerian. Min kollega My som bor där harde varnat mig för att pizzorna inte var så goda. Men jag tyckte verkligen att dom var goda. Tunna och spröda välsmakande   Mätta och belåtna åkte vi sedan till en loppis och jag hittade lite fynd. en svart skjorta, tre st små omålade vita tavlor,köpte svart akvarell färg. Nu ska Micke,rebbe och jag måla ett självpoträtt av oss själva och jag tänkte hänga upp dessa någonstans sedan. Jag själv tyckte det var en jätte rolig ide, men det tyckte ingen annan.   

När vi kom hem till stan blev det att packa ihop alla saker vi rensat i mammas lägenhet som vi skulle ha på loppis på söndagen. Sedan hann jag oxå med att roa själ och mina skrattgropar. For på en förfest och sedan ringde min vän och jag tog en bil till Klutmark. där kvällen var supertrevlig(även förfesten vartrevlig). Vart väl kanske en aning för mycket och tiden sprang iväg. Jag hade ju tänkt vara hemma vid tolv, men det var jag inte kanske jag lova.

Söndag vaknade jag med ett ryck 8 och kände mig en aning berusad, men vi hade bokat loppis så det var bara att bita ihop kamma till sig och börja jobba. Rebbe var snäll och hjälpte oss och skjusade oss till loppisen och allt gick mycket bra. Vi sålden en hel del efter loppisen åkte vi direkt till second hand affären och lämnade allt vi inte blivit av med. Väl hemma promenerad jag lilla gumman och sedan hittade vi på att åka på bio och se "solsidan", det var trevligtoch jag tycker filmen var rolig. Efter filmen så beställde jag och Micke hem kinamat som satt bara fina fisken i magen. Har oxå kvar mat tills idag så jag får njute en till dag av den  Sedan kasta vi upp benen i soffan. Redan igår kände jag mig frusen. Inatt har jag frysit och svettas omvart annat och nu i morse när jag klev upp så kände jag  direkt att något är på att hända.

Provade febern och jo jag har feber och hoppas nu på att det inte blir värre.

Under helgen har lilla Doris promenade inte blivit vad dom brukar och idag känner jag mig inte allt pigg på någon lång promenad. Så idag blir det vila och leka lekar med Doris inne. Så hon får jobba lite med hjärnan.

Nu lite te och smörkgås och sedan goggla fram några övningar för hjärnan till Dottan.

Ha en bra dag på er .


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards