Jag kan allt

Alla inlägg den 5 december 2017

Av Isabella - 5 december 2017 14:49

Nu i morse bestämde jag mig för att passa bollen "vi stuvar in våra äldre" vidare till Norran. Inatt ringde mamma kl  2.30 grinade och ville hem. Idag har hon ringt 2 gånger till ginat och ska fara hem. Hon känner ingen och är väldigt orolig och deppad.

Så idag vid 10 ringde jag upp Norran och frågade om dom var intresserad av att ta reda på hur det är möjligt att Skellefteå kommun kan behandla sina äldre som dom gör!

Och jo visst är dom det. en reporter har haft kontakt med mig hela dagen till och från, han har ringt runt i kommunen och vill få svar på hur detta kan gå till att äldre stuvas in i duschrum? troligen publiceras artikeln i morgon. Jag har skickat bilder från rumet och så ville han ha en bild på mig.

Så jag fick leja fotograf Idha och Rebbe som hjälp. Jag har ju vid flera tillfällen försökt lära mig och ta selfie. Jag suger FETT på det    Så nu är bliderna skickade och det blir spännande vad kommunen har för svar på detta?

     

Jag hoppas verkligen att ingen av personalen på bondet eller bondeförmeddlaren tar illa upp. Jag gör inte detta för att racka ner på dom. Jag gör det för jag vill få upp ögonen på folk och på politikerna som bestämmer hur pengarna ska fördelas här i kommunen. Nu måste det bli ett slut på detta stuvande och vi måste börja tänka om.

Alla som jobbar inom vård  och omsorg sliter med kropp och själ för att få dom äldre att få det så bra som möjligt, men hade vi mer verktyg och mer personal skulle vi kunna lova våra äldre en trygg och fin ålderdom. En ålderdom där dom blir lyssnade på, förstådda och där vi har tid att stanna upp och se varje individ för de den är. Alla är olika och alla behöver olika omvårdnad.

Det blir spännande i morgon. 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards