Jag kan allt

Alla inlägg den 7 december 2017

Av Isabella - 7 december 2017 08:20

Jag har tagit begreppet att nöta ut folk på största allvar. Har nu ringt och ringt och ringt till boendeförmeddlaren två gånger i går och en gång nu idag.

Hon är inte berädd att möta min röst just nu känns det som, men det är jag   

Fördelen med att jobba inom vården och att man har varit på många ställen så lär man känna folk. Sedan har man folk runt sig som håller en uppdaterad på när det blir ledigt på olika boende. Så just i denna stund har jag fått reda på att det blir troligen två lediga platser på kortids i Skellefteå på måndag.


 

Min plan är att nöta och nöt ringa ,så min mamma kanske får komma till stan nästa vecka.

Igår var en jobbig dag för mamma. Mycket ringande och hon ringde även inatt.

Felet av mig var igår kväll att jag sa att vi kommer idag. Så nu har hon varit uppe hela natten och stöka, lagt håret och packat    

Jag vet ju att man inte ska säga saker till dementa, men det är så naturligt när man hör att hon är ledsen, att man vill trösta och göra henne glad att man kommer nästa dag. MEN det blir ju så fel........

Måste bli bättre på tänka efter när det gäller sådanna saker.

Igår köpte jag ett nytt litet vintrinskåp. Stolt och envis som jag är så skullejag bygga ihop det själv tänkte jag. 

ÖHHHHHHvart inte riktigt så. Dessutom var det två på beskrivningen så man var ju faktiskt tvungen att följa beskrivingen till punkt och pricka   

Micke är rätt arbetsilsk av sig och har väldigt kort tålamod. Jag är kanske inte händigast, men jag vill gärna försöka oc lära mig. Så visst vart det lite tvärra och hårda ord från oss båda, men till slut vart skåpet klart och vi skrattade och kramades.

 

Så nu inatt när jag vart väckt så börjad tankarna snurra i skallen. Mamma har en servis med många olika delar som jag ska ta över och dom ska vara i detta skåp, MEN troligen ryms det inte och jag kläckte iden att byta och rensa i mina skåper i köket oxå. Så lite blir i det nya skåpet och lite blir våra köks skåp.

Morgonen började bra. Klev upp och rastade hunden, gjorde mackor, te och kaffe.

Sedan kom min svägerska Lollo och fick sig lite fika efter natt passet. V snackade skit en del och sedan for hon för att handla......

Tufft gjort när man jobbat hela natten. Men man minns ju själv att  allt gick bara man inte la sig och vila.

Så nu sitter jag här och klappar på min hund och tänker vila en timme och sedan fara mot Jörn.

När vi kommer hem har jag lovat Rebbe att ta fram jul sakerna. Så vi får nog lite julstämning vi oxå   

Ha nu en riktigt bra dag på er alla så hörs vi sedan.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards