Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

2018 mitt år kanske

Av Isabella - 1 januari 2018 09:15

Så har vi nu klivit över till ett nytt år 2018.

Vad ska detta år erbjuda? Ja det börjar ju trevligt. Jag åker om 3 dagar till Chile, Jag kommer att fylla 40år, Rebbe kommer att fylla 20år och vi kommer att besöka Sweden Rock. En massa trevliga saker står redan skrivet almenackan.

Detta år har jag tänkt tänka lite mer på mig själv. Tänker lägga det dåliga samvetet åt sidan och försöka tänka lite mer på vad jag vill.

Nu i två veckor tid har jag gått på autopilot och bara kört på med mamma, hennes lägenhet,hem och jobb. Doris stackaren har fått stå på väntelista och bara träffat mig korta studer då jag stressat ut och gått med henne. Sedan har jag varit tvungen fara och göra annat hela tiden. Detta kan ha resulterat i stress symtom med att hon tappar hår bakom öronen, Eller så är det fodret som gör det ? Hon har varit väldigt dålig på att äta dom senaste två veckor, så jag har fått truga i henne mat   Eller så är detta med maten oxå en stress symtom.

Nu ska vi börja året med att fundera ut något vi ska göra tillsammans. Någon typ av aktivitet som hon får andvända hjärnan.

Nyårs löften har jag inte funderar över så jätte mycket och träning står inte med på listan ska ni vet.

Tror jag har typ två som jag vill genomföra är

1.Börja hjärn aktivera Doris och mig

2.Kolla vart enda lönebesked jag får att jag får rätt lön.

Två inte allt för krånliga löften som gynnar mig

Sedan har jag ett till som kanske har tagit över mitt liv lite väl mycket. Vet att detta är rätt vanligt och accepterat, men både min hund och man tycker nog det får vara bra. Det är denna telefon fan. All vaken tid jag inte göra något kreaktiv så blippar jag i telefon (eller som Micke säger "GUNGGAR" telefon). Tycker själv oxå att detta är ett irriterande problem när man är så satans nyfiken att kolla om någon gillat eller komenterat något   

Så jag ska typ sätta telefon tid på mig när jag är hemma. Så vänner om jag inte svarar dirket beror det inte på att jag är sur eller ointresserad. Jag försöker bara ta ett steg bak och göra mig mindre beronde av denna fyrkantiga gnugg platta   

Jag ser fram imot 2018 och nu ska jag lägga ner datorn och fika och mysa med min hund i detta tysta hus. Jobbet väntar mig kl 16-21 och det känns jävligt skönt att få göra bort dom här tre dagarna nu innan jag åker vidare.

Jag ber oxå till gud att jag åter får bilen idag eller i morgon så jag slipper gå så jävla mycket.



LÅT 2018 ÅR BÖRJA MED ETT JÄTTE HUND ÅR


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards