Jag kan allt

Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Isabella - 15 februari 2018 18:35

Mamma lilla mamma    


Sjukdomen har snart tagit hela ditt inre och alla dina tankar. Det blir svårare och svårare att handskas med din frustation och dina utbrått.

Spärrar som du alltid har haft finns inte längre och sjukdommen löper nu fritt i dina tankar.

Du svävar runt i tankar man aldrig förstår någonsin kommer att förstå sig på. Dina meningar är bara ord med utan innehåll och dina frågar är många.

Jag försöker göra mitt bästa mellan jobba och mitt eget liv, att hälsa på dig och att ta med dig hem. Men det är inte så lätt längre.

Du är som ett ett årig barn som man måste passa hela tiden. Du kan hitta på vad som helst.

Inga farliga grejor, men allt du förekommer dig är inte alltid bra.

Idag har du varit hos mig och bara på den lilla stund när jag gick och hämtade bilen hann du med att äta Doris hundgodis ? Jag skattar lite med samtidigt så förstår jag att allt ditt förrnuft är borta. Din oro och ditt vandrande blir mer och mer och jag kan inte riktigt förstå hur det känns för dig.

Att aldrig känna sig hemma och att alltid fundera var man är måste vara en fruktansvärd känsla.

Denna satan sjukdom tar verkligen det bästa från människan och gör om dom till förrvirrade och rädda.

Förr så vart jag arg och ledsen när jag såg hur du förändrades och försökte förklara och rätta till saker. Men nu har jag slutat och bara accepterat att du måste få vara du, fast du innte är du.

Men får det dig att må bättre så ska jag inte virra till det ännu mera för dig och dina tankar.

Än så länge orkar jag ta hem dig och kommer att göra det fram tills den dagen jag ser att du inte mår bra av det och så länge jag ser att du orkar själv.

Du är MIN mamma och jag ska göra allt i min makt för att få dina sista år att bli så lite förvirrande som möjligt för dig.

 

Av Isabella - 15 februari 2018 10:41

Hola hola amigos.

Klockan närmar sig 11 och jag har kommit från den v-c . Jag har varit på en 40 års kontroll. Japp talet 40 närmar sig och dags att få en lite bild på hur min kropp mår.

Har varit fastande från igår kväll. Det stod oxå på papperet att man bör vara rök och snus fri på morgonen. Var jag inte    Men när frågan kom så ljög jag rakt av!  MEN ALLA andra frågar var jag ärlig på och har kryssat i så ärligt som möjligt.

Till denna kontroll hör det till att man ska kolla upp hur sockret ligger i blodet och om kroppen tar hand om det. Allså om man har risk för diebetes. Jag har skrivit om det tidigare att jag varit lite orolig för det och att ett prov jag tog förlängesedan som inte var helt perfekt. Men idag har jag fått svar på frågan ......

när jag kom så var mitt fasta blodsocker 4.8 =BRA ,drack det där socker vattnet( höll på att död i världens dumping) väntande 2 timmar.

Under som här två timmarna ska mina njura och övriga organ ta hand omm detta socker , och jag ska inte ha några spår av det efter två timmar i blodprovet.

Med spänning satte jag mig ner. Hon stack mig igen och stoppade in stickan i maskinen som anyliserar.....

............. och hipps vipps så kommer siffrorna  3.6 upp    Sköterskan skrattar glatt och säger att du har då ingen riskt för diabetes.

Tack tack tack för det.

Efekten av att dricka socer för mig somm är mag opererad är matt jag får en dumping. Dumping för mig blir att jag blir illamande delux, skakig och kallsvettig och GALET törsig. När det blir för mycket blir jag oxå galet trött och måste lägga mig en stund. Detta brukar ge med sig efter ca 30 min. En till eftekt som KAn komma är att magen /tarmarna vill tömma sig. efter en stund. Detta inträffade strax efter jag kommit hem. Känns inte helt bra än.....men hoppas det lugnar sig.    

Nu står bara alla andra 234 prover kvar att få veta vad dom säger.

Nu är jag hemma och Rebbe har fått eld i röven. Dom har ringt och vill att hon ska fara och jobba. Själv ska jag klä på mig , ta min lilla älsklings krambat med mig och gå ut och promenera.

Jag hoppas det inte händer något otrevligt på min promenad.......

Men summan av allt detta är att jag känner mig strålande och pigg. Medicinen har börjat verka och värken har get med sig. Jag sover bra och känner mig pigg och stark.

Jag skimrar ......

 

Ha en bra dag vänner


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards