Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 mars 2018

Det har kommit till mig.......

Av Isabella - 12 mars 2018 09:12

........att jag har en läsare som gärna läser lite extra    Har varit på lönesamtal med min chef. Allt flöt på väldigt bra och jag befinner mig i den sista kolumen där man presterar näst intill max när jag befinner mig på jobbet.

Sedan så kom hon in på något som förvånade mig lite. Min blogg    Hon hade fått till sig av någon som tydligen läser min blogg väldigt flitigt, att min läsare tyckte att jag skrev kanske lite konstigt när jag skrev ett inlägg om min mamma när hon vart placerad i ett duschrum. Min läsare vad jag förstod hade ställt sig frågande till hur jag hade formullerat mig ang kommunen(efter som jag är anställd åt kommunen) och att jag troligen skrev att jag inte var STOLT över mitt yrke när jag ser hur gammal behandlas i äldervården.

Jag står fortfarade för att jag inte alls är stolt över hur vi svenska samhället BEHANDLAR våra gammla, MEN nör jag är på jobbet gör jag ALLT jag kan för att ge dom allt jag kan ge dom som omvårdnad och trygghet. Klok chef som jag

har förstod hon mitt inlägg( som hon övertygade mig att att hon inte läst   ) och vad jag ville ha fram. Så tyvärr så tror jag  min läsares lilla försökt till att få mig att se ut som en sämre anställd misslyckades. Min blogg är öppen för allmenheten och även för min chef att beskåda. Det jag skriver här är mina ord mina känslor och mina tankar. Alla håller inte med mig vad jag skriver och det är okej. Man måste inte tycka som jag och jag måste inte tycka som ni. Det är det som kallas frihet att tycka känna vad man vill.


Helgen har passerart och vi har haft en kanon helg. Efter som jag har varit hemma från onstad med rygg/höft värk så har vi tagit det väldigt lugnt med mycket vila.

Fredag blev det gooooo mat på Olerys.

Fy fan vad gott det är med oxfile    och när den är så där rödblodig och den bara smällter i munnen....... sedan att man har en ganska dregelvänlig karl gör ju inte middagen mindre tråkig. Efter middagen så begav vi oss hem och la oss i soffan för att se Talang. Fattar inte varför jag ALDIG orkar se  HELA pogramet. Somnar alltid till röstningnen .....

   

Lördag klev vi upp och förbereddde oss på en tripp till Piteå med Rolf. Jag var på toppen shopping humör. Först besökte vi Dollar Store och det slank ner en massa saker i min korg. lampor,snoddar,godis,drickor. hundgodis, plastpåsar,solbrillor och en massa annat skit.

Sedan drog vi och åt världens godaste pizza på Blå Ängeln inne i Piteå. Rekomenderar verkligen deras pizzor. ASSSSSSSSS GODA !!

Sedan blev det att vi åkte förbi seconhand butiken och där shoppade jag turktofflor och en mini jeans kjol som jag tänkte ha när vi åker utomlands, men måste nog övnings gå i den här hemma först, känns som jag visar trosorna hela tiden ??   

Sedan hem igen och envisa Micke skulle bara inn på MM och snoka. Jag var lite motsträvig till det ,men efter han gullat med mig i 3 sek gav jag med mig.

Och tur var väl det. För där inne hände det ett par fritidsbyxor som jag har sökt. Vilken tur jag hade att Micke var envis. Så nu har jag mig ett par snygga fritidsbyxor. Jag vill helst eftersträva att se ut som en friluftmänniska fast jag är en stads människa........

På eftermiddagen så bestämde jag mig för att hälsa på kära mor. Jag for och köpte kina mat oh åkte dit och åt middag med henne.

Det var mysigt fram tills hon började vara upp och packa. Men efter 1 timmes prat med henne så tror jag hon lugnade ner sig.

 

Söndag morgon vakande jag relativt sent och lyckades tvinga Micke till att ta en uppgjord kärleks bild   

 

Han ÄLSKAR ju verkligen att vara med på bild. Sedan blev det frukost, rensning av förråd, vi köpte en ny säng till Rolf, handlade på coop och promenerade med älskade lilla vännen min. Solen sken och våren försöker tränga sig på.

Fick möjligheten att prova mina nya glajor. Har köpt mig ett par som inte är pilot glajor.... är ju helt värdelös på att ta bilder på mig själv så där ute. Men det här är vad ni får.......

   

VARFÖR I HELA FRIDEN GAPAR JAG ?  Har försökt gå i selfie skola men misslyckas. Söndag kväll slutade med en massa jävla röv/ryggvärk i soffan och vi började se sista säsongen av Gåsmamman. Idag blir det inte många knop. Ska gå en stilla promenad med Doris, kanske hämta mamma och köra en sväng med henne, laga midag och sedan bara vila.

Skulle kunna tänka mig att sitta i förrådet en timme eller två oxå. Nu när det är så jävla fint och snyggt där inne och man når alla saker utan att man ska slå sig fram..... love love love ordning och reda   

Ha nu en bra dag så sysns vi en anna gång.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards