Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 14 mars 2018

Försöker agera husmor

Av Isabella - 14 mars 2018 09:07

Hej på er alla glada.

Idag är jag jävligt glad    både för att jag har bestämt mig hur min renovering ska se ut och för att jag ska till vårdcentralen med min höft/rygg.

Allt kan bara bli bättre.

Länge har jag viljat prova baka havrekex. Första gångnen jag smakade det var när jag köpte det av en gammal tant i Bonnstan en sommar för 2 år sedan. Dom var ASSS god med smör och ost på. Sedan har jag hört bland mina egna gammlingar att dom tydligen inte är så lätta att få bra. Så jag har gått och dragit på detta, MEN igår satte jag igång. Till sken hör att man ska ta en jäkla massa havregryn och lägga dom i blöt i mjölken över natten. Så jag började förbereda igår. Vakande kl 5 i morse och var sååååååå pepad på att börja baka. Mjag är ju inte helt jävla galen så jag väntade tills kl 8.

 

Reseptet jag hittade var ett recept som var GIGANTISKT! Man kan gått halvera det för det var ganska jobbigt att göra dom. Det var kletigt .kexen fastande ,fast jag mjölade som bara den. Men trots detta så vart dom bra och jag rekomenderar verkligen at man provar på detta kex.

Kommer att lägga ut receptet men kommer att halvera det, och kom ihåg att ha lite tåla mod.

Så nu lägger jag husmors rollen åt sidan och byter om till mordern bloggerska som är tokig i hennes katt och hund.

Dottan njuter av varje sekund vi har tillsammans på morgonen. Hon gillar att dra sig i soffan med täcke och kudde. Hon vill inte alls gå ut och leka ute hund. Katten Tussan giller mer och mer att springa runt och mjaoa och se om jag kommer efter henne.

   

Nu mina vänner skajag gå och fräscha till mig lite för att sedan åka till sjukgynasten.  Ta på mig lite snyggare trosor och lite men bara lite parfym. Man ver ju aldrig om man ska måsta ta av sig byxorna för att han ska kommaåt att trycka till mig.

Pratade med min vän Idha om detta igår och blir lite orolig när hon tror att han är dubbel utbildad    efter som jag har so ont i högra höften/ skinkan och det strålar ut i ländryggen och in mot ljumesken på ett konstigt sätt, så min rdsla är att han måste var på insida lår nära mitt hål hål.....?????

Då säger Idha att han är troligen dubbel utbildad Gynekolog/sjukgymnast. Så därfär bör trosor bytas ,ben rakas och lite go luckt på.

Ha nu en bra dag på er , för det ska jag .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards