Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 mars 2018

Smärta och lycka

Av Isabella - 16 mars 2018 08:28

God morgon på er alla läsare.

Fredag har kommit till oss och idag ska jag åka till fjällen med min svägerska och svåger. Så idag krävas lite planering kring mat och kläder.

Tror vi har fått storhetsvansinne. Lollo har varit förbi mig här på morgenen. Till frukost blir dete smörgåstårta, på fjället blir det klämm mackor och stektsovas och potatis och till middag blir det köttgryta och potatis ???

- Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram......tralla tralll trallllallllll ....  

 

Jag har då tänkt köpa med mig en bal toapapper om man vålll för att behöva bli en "fri bajsare"!

Igår varden mycket bra dag. En blandad kompot kan man säga.

Jag skulle ju få min kortisonspruta i höften. Jagär intesprut rädd ,MEN jag tycker ju inte det ärdet roligaste som man kan göra.    

som vanligt var jag verkligen i tid, hade fattat att man var tvungen dra der byxor, så jag hade fixat på mig lite snyggare trosor. Så kom det en karl/kille i min ålder........(givet vis såg han ganska bra ut) .....eller några år yngre.

Givetvis vr han super trevlig och skojade på med mig när jag tog och la mig på britsen så smidigt jag bara kunde och drog fram höften.......

Ja ha så var det dags för den LÅNGA nålen att borra sig ner i min höft. Ja okej det gjorde inte alls så ont det, MEN NÄR han skulle dra ut den lite och flytta runt den och spruta på flera ställen gjorde det JÄ...........LIGT ont.

Men var ju tvungen spela lite halv cool och bita ihop. Vi avslutade besöket med att små skoja eller var det små flörta? Så här löd samtalet mellan oss...

- Om du ni blir relativt bra av detta och smärtan kommer tillbaka om några veckor så behöver du troligen en spruta till. Tyvärr så jobbar jag egentligen inte här, utan jag bor och jobbar i småland. Så det blir lite långt för mig att åka upp för att spruta dig    Om du inte vill komma till mig....... (sa han lite kaxigt)

- Jo men du det kan jag nog göra , jag kommer ner till Sweden Rock och då kan jag ta en sväng förbi dig så du kan spruta mig......(sa jag kaxigt ) ......

Han små skrattade och svarade inte på min kaxighet.........

Iallafall så gick allt bra nu hoppas jag på att detta ska ge med sig om någon dag som han sa att det borde göra om det är en inflamation.  Kvällen vart ett helvete ......satans ont fick jag i höften och jag vet om det berode på sprutan eller om jag bara hade JÄTTe ont. Så natten har varit snurrig och mycket lite sömn.

På eftermiddagen var jag förbi lilla mamma och tog med henne ut för att fika. Det var en sådan här bra dag jag var med mamma. När hon är glad och vi kan skratta med varandra. Många skratt blev det för mig och när jag går från mamma så känner jag mig lycklig av att ha fått en sådan stund med mamma.

Sedan kom samtalet som jag väntant på. dom ringde och erbjöd mamma ett permanet boende på Anderstorp Rengbågen Gröna avdelningen.

Jag blev så glad så jag tackade JA direkt utan att ha sett lägenheten. Men att hon får bo kvar här på a-torp är ju perfekt för mig och henne. Hon kommer inte att behöva flytta så lång och det blir lätt för mig att gå förbi mamma lite nu och då när jag är ut med Doris.

Detta kunde inte bli bättre och det känns som jag snart har rott i mål med allt jobb som det är av att flytta sina föräldrar på ett boende. Så alldeles strax ska jag klä på mig och fara och kolla in lägenheten och börja planera för en flyttning. Jag hoppas och ber att mamma ska känna sig lite mer hemma när hon får sina möbler och saker.

Nu gott folk ska ni ha en trevlig helg, det ska jag ha och jag hoppas att min höft håller ihop hela helgen.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards