Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 mars 2018

Kläm käck som bara den

Av Isabella - 22 mars 2018 15:56

Hahahha måste bara göra ett inlägg om detta.


Idag fick jag tid i Umeå och då ville dom att jag skulle ta några prover först. Ringde då VC direkt för att få komma och boka men det fanns inga tider varken idag eller i morgon. Men då meddelade sjuksköterskan mig att du kan fara på C labb och ta proverna. Jag tackade för mig och så begav jag mig dit för att få dom gjorde så fort som möjligt.

Jag har med mig Rebbe och vi kommer in på C labb och ser att man ska ta en kölapp. Vi sätter oss ner och väntar och vi ser direkt att jag har bara en före mig.

Helt plötsligt hör jag en mörk och vass röst ropa .....36....!

Ohh herre gud säger Rebbe, ska du vara med den där surkärringen. Hon lät ju satans sur och farlig.

Jag små skrattade och sa det är nog ingen fara.

Sedan efter en stund till ropar den där rösten 37....! okej det är jag. Jag reser mig upp och Rebbe frågar mig

-Ska jag följa eller....?

-Ja det kan du väl om du vill ....

Vänder mig om och ser tanten   

-Hon ser inte bara sur ut ,utan låter jävligt sur oxå.

-Ja ha ska ni var flera på rumet?? säger hon med den snässigaste rösten och kollar på mig?

-Ja säger jag då med min gladaste röst, det är bara min dotter.

Hon muttrar och går in i rumet.

Jag sätter mig och förklarar att dom i Umeå behöver några prover för min undersökning. Hon tittar inte på mig en enda gång utan ber stränt om mmitt person nummer och knappar på datorn. Sedan säger hon robotlikande med hård ton.

-Kan du lämna urinprov?

-Jaaa det går jätte bra säger jag glatt och retsamt. Ska jag göra det nu direkt eller?

-NEJ vi ska ta proverna först och så får du ta det på vägen ut.

-OKEJ !

-Hon stökar på och tejpar saker på rören och sedan sätter hon på mig snaran runt armen och drar till HÅRT   

Jag tycker det faktiskt gör lte ont men säger ingneting utan tänker att detta är över snart. Jag frågar försiktigt och glatt vad det är för prover dom vill ha.

Jag ser direkt att hon blir stöd över att jag frågade för då var hon tvungen kolla på lapparna hon hade tejpat på rören

-Lever, sänka,njurvärden och så var det något mer .....

Hon påbörjar provtagningen och sticker mig. Hon säger inte till innan hon sticker utan kör bara på.......

När hon är klar så börjar hon med något annat och jag sitter bara där och väntar på plåstret som man brukar få först av allt, men inte hon.... hon håller på med rören och ger mig plåster efter hon stökat på.... hahahahah

Jag tackar artigt för hjälpen och ler så mycket jag bara kan och går iväg med urinburken.

Allså hon behöver SEMESTER och så behöver hon gå en kurs i hur man bemöter männsikor i sjukvården.

Skulle jag betemig så där så skulle jag inte bli långvarig i mitt yrkt.

Förhoppningsvis har hon bara en dålig dag eller så har hon jobbat alldeles förlänge på detta jobb.

När jag möter sådanna här personer blir jag lite full ifan och överdriver min gladhet till max bara för att få dom att förstå att man kanske inte behöver låta så som dom gör, utan att det går jätte bra att bara vara lite vänlig och männsklig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards