Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 27 april 2018

Negativt vs posetivt

Av Isabella - 27 april 2018 07:11

God eftermiddag eller nått.

Har nu snart varit vaken en halv dag på grund av att jag har hosta mig genom natten, blivit utkastad från sovrumet och värjt mig i mag ont.

Denna JÄVLA hosta gör mig galen. Sedan i tisdags har jag ringt och kämpat att få något typ av host dämpande på VC    I tisdags så träffade jag av någon typ av astma sköterska som direkt luktade upp att jag var rökare och DÅ var det kört.

För henne så berodde denna hosta på min rökning   Jag förklarade för henne att jag inte haft problem med hosta förr utan att jag blivit fökyld förra vckan och nu har denna hosta bara eskalert. att jag nu fick som host attacker som höll i sig i ca 1 timme och att dom oftas slutar med att jag spyr. Att jag hostar nätter och oftast morgon. Att sömnen blir lidande och att jag blir utkastad från sovrumet. Hon spårar in på att detta kan bero på min rökning och ska börja sätta upp mig på någon undersökning av mina lugor och hals.....?

Jag köper absolut att jag inte tillfrisknar lika fort som en ICKE rökare ,men denna hosta har med min tidigare förkylninginng att göra. Det enda jag vill var att få något host dämpande så jag slipper hosta sönder hela familjen på nätterna iallfall och slipper hosta sönder min vårdtagare.

Hon fixar Mollipect och ber mig höra av mmig igen om det inte blivit lite bättre innan torsdag eller fredag.

Igår rigde jag igen då det absolut inte blivit bättre och får givetvis prata med en annan    Jag säger igen att detta gerr inte med sig utan jag BEHÖVER något host dämpande. Hon hänvisar till upptäckten att jag röker och att det är det som orsakar denna host    Jag frågar om jag inte kan få coceliana bara för att jag ska fara utomlands nu på lördag och vill ju inte hosta sönder planet och mitt rese sällskap på nätterna.

-Nä vet jag tror inte detta hjälper dig, utan drick mycket vatten gärna lite sött, ta den host medicin du har och hör av dig igen när du kommer hem om det inte blivit bättre.

Förbannad och  besviken lägger jag på och ringer min vän Stina. Hon förbannad oxå och säger

-Nu kommer du hit och hämtar en flaska Cociliana som jag har. Den har gått ut men det kanske hjälper lite iallfall.

Jag hämtar den under dagen och tog två ordentliga klunkar igår. och tänkte att nu ska det väl vara lugnt inatt.

MEN NÄÄÄÄÄÄ har hostat mer än tidigare i natt och blev förpassade till soffan.

Var så jävla nära att fara på akuten inatt med host jäveln. Men hejdade mig för att det är ju inte livs farligt och jag överlever ju.

Så här sitter jag nu och hostar , har lyckats väcka Rebbe så hon blir sur.

Dagen blir att ta alla medcin jag kan , dricka en massa vatten och hoppas på att detta blir bättre innan i morgon.

Host sjukdomen är inte roligt för folk blir ju irriterade på mig   

Om vi nu ska se detta från ett positivt perspektiv så är det väl troligt att mina magmuskler kanske blir lite mer tränade, då jag nu är öm i dom. Har jag tur trimmar jag till magen en anningen   

Under förra veckan så la min dator av. Tangentbordet fungerade inte och det gick inte skriva. Men musen fungerade och Micke försökte fixa detta men lyckades inte.

Paniken som infann sig resulterade i att jag köpte en dator av min kollega. For och hämtade den nu i veckan.

Igår satte jag mig ner för att föra över bilderna och tömma min gammla och hipps vipps så har den själv läckt och nu fungerar den    Typiskt när jag just köpt en ny och har egentligen inte pengar till det. Men jag försöker väl sälja en.

I morgon är dagen då vi ska åka mot Mallorca. Micke,Rolf, svärfar och jag. Min 40 års present från Micke. I veckan har jag dampmat sönder väder appen. Vädret har inte sett bra ut nu till veckan där ner. Regn alla dagar utom en dag då det ska vara lite mollning och endast 19 grader   Men idag så ser det ut att vara ändrat. Nu ser det ut som det ska regna endast två dagar och sol och 21-22 grader varmt.........

Hoppas hoppas...... det är en risk man tar att åka denna tid. Men jag ska förska sluta dampa på appen och förska ställa in mig på att det ska regna. Då kan ju allt bara blir bättre   

Idag fredag och jag hinna med en del saker innan i kväll då jag ska jobba en kort kväll. Jag håller på att tvätta, ska hinna städa, prommenera Doris, hälsa på mamma och hjälpa Rolf att växla pengar.

Sedan måste jag ta tagi i det tråkigaste på månaden . Betala räkningarn och se var som är kvar till res kassan.

Så nu mina vänner dröjer det troligen till vi möts igen , MEN då har jag med mig bilder från semestern och kanske någon rolig historia.

Ha nu det så bra alla och så syns vi fram över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards