Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 11 maj 2018

Komsi komsi till mamma

Av Isabella - 11 maj 2018 08:03

God morgon på er.

Fredag idag och jag går mot en jobbarhelg om några timmar. Så inget fredags mys för min del. Men vad gör det när man får umgås med härliga och roliga kollegor . Dessutomm så har Micke fått sin nya blipp blipp maskin så honom ser man inte röken av numera.    Igår var det min lediga dag och redan på onsdagen så bestämde jag mig för att torsdagen skulle bestå av en grundlig rengörinng av hemmet.

Så kl 7.00 började jag feja här hemma. Rum för rum. Jag har nu regjort ÖVERALLT. Lister,saker,hyllor och överallt där det sätter sig damm. Tillslutet kl 15 typ hade jag skrubbat och skurat så mycket att jag var alldeles öm i mina fingertoppar. MEN så skönt det känns nu när jag kan kolla på mitt hem med nya ögon. Värmen har kommit till oss här i Norrland och jävlar vad jag  njuta. Igår kväll så for vi till Emelie och Jörgen som nu har fått sitt andra barn och det är ju då Rebbes minsta kusin Tindra. Hon kom till världen innan vi åkte utomlands, men då hade ju jag en jäkla hosta så då ville jag inte åka dit. MEN nu igår fick vi äntligen se den lilla tjejen.

 

Sedan hade vi turen att bli bjudna på middag oxå. Vi grillade    SATAN i min låda så gott det var. Emelie är ju expert på mat och hon hade gjort en JÄVULSK god gratäng, sparris,majskolvar och en smarrig sallad.

Ibland kan jag tycka det är synd att jag bara orkar en portion. Men gott gott gottt var det och nu startar ju grill säsongen och här ska det inhandlas kött och grillkol.

   

Jag njuter ju till fullo av värme och sol, men tyvärr så har jag ju min håriga kamrat som inte alls tycker detta med sol och varm inte är något bra. Så nu mera blir det kortare promenader och nere vid älven, där hon kan få svalka av sig i mellanåt.

Jag upplever att nu när det nyss blivit varm så flåsar hon och stonkar mer än i mitten av sommaren så hon som har vant sig.

OFTA närman är ute och går och hon flåsar med tunga så tittar folk. Alla tror ju att bara för man har en franskbulldog så HAR alla problem med andningen och att man plågar henne när man är ute och går. Ibland hör man då säger något att det är nog lite för varm för henne eller att hur kan jag vara ute när hon inte kan andas   

Vad folk inte vet är för det första så har jag ALLTID med mig en vatten skål och vatten till henne, jag ser alltid till att vi går vid vatten så hon kan svalka sig, jag går aldrig en ansträngade promenad när det är varm OCH det viktigaste av allt ......

Alla franska bulldogar HAR INTE andningssvårigheter. Men vad dom flesta ha är att dom kan inte reglera värmen i kroppen lika lätt som kanske andra och blir väldigt varma. Bara för att dom flåsar så har dom inte problem med andningen.

Doris har inte några problem med sin andning. Hon pringer problemfritt, spyr inte ovanligt ofta, blir inte trött och slut av en promnad. Hon är en pigg och aktiv hund, som tycker det är bara för varmt.

Så idag blir det en kort promenad vi älven, sedan går vi till mamma och lämnar  lite sommarkläder som jag köpt och märkt.

Kram lite på henne och sedan förbereda mig för jobba.

Ha nu en bra helg alla och glöm för fan inte att grilla ......... Jag ska tvångs grilla på söndag tror jag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards