Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 15 maj 2018

Jäklar i min låda

Av Isabella - 15 maj 2018 08:44

God morgon på er alla läsare 

Allså denna vecka verkar ju bli en super stålmannen vecka. Jag jobbar ju typ halvtid   Igår var jag ju ledig för att jag jobbat helg, idag jobbar jag bara 5  timmar ikväll, imorgon jobbar jag jag bara morgonen till lunch, torsdag 12-21.30 och fredag bara morgonen till lunch    Hur tur kan man ha just denna soliga vecka. Jag preparerade mig igår när jag var och handlade för att bara kunna göra snabba middagar så jag inte behöver stå vid köket mer än 10 min, för att kunna uttnyttja tiden i solen så mycket som möjligt. På menyn står det fil och korv, kyckling sallad, skinksallad, varmkorv och varma mackor.

Idag ska jag och Rebbe packa med oss lite sallad, filt,dricka,vatten, hundleksaker och kyltäcket och gå ner till älven och lägga oss och sola och Dottan ska få bada och mysa hon med.


Tidigare i veckan hände det något konstigt. Som dom som känner mig kanske vet så har jag ju varit till ett medium förra året och jag fick endel att tänka på.

Iallfall så en natt här så drömde jag att min vän Helen kom tillbaka. Hon sa att hon hade fått en ny chans till livet och att hon saknat oss alla. Jag vart ju jätte patt och fattade närstan ingenting. När jag vaknade var drömmen ganska värklig och det tog några sekunder innan jag förstod det var en dröm.

Skakade av mig det och åkte till jobbet.

När jag kommer in till fikat så säger mmin kollega att en vårdtagare vill prata med mig. Jasså så jag varför det då?

-Jo han vet ju att du varit till ett medium och han vill ha kontkat med detta medium.

OK ......... ?   

Så jag gick till han nästa besök , men han sa ingenting om detta och jag tog inte upp det heller. 

Jag tror  ju på att det finns något efter döden och att endel människor kan få kontakt med dom på andra sidan. Sedan tror jag att det är bara dom som har gått över på andra sidan som inte var riktigt klar här med olika saker som vill ha kontakt för att berätta saker eller förmeddla saker som gör sig till känna.

Så nu funderar jag på om det kan vara så att Helen vill prata med mig? Är det något hon vill .......... det var så verkliget den natten hon kom ,och sedan att någon påminnde mig om att mediumet?

Jag vet att det var några saker som hon ville ta tagi och att hon hade planer för hur det skulle se ut.

När jag pratade med henne hos mediumet så var det oxå några saker hon bad mig om att göra om tillfälle fanns.

Så nu står jag i valet om jag ska gå till ett medium igen ...... eller är det bara hålla fast vid något. Eller var det bara en riktigt verklig dröm och en insedent att detta med mediumet kom upp ?

Tåls att fundera på en stund till.

Nu mina kära vänner ska jag fixa sallad och packa väskan till Rebbe har klivit upp .


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards