Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Mina två mammor

Av Isabella - 27 maj 2018 08:19

Så är dett denna dag som vi ska visa våran uppskattning till våra mödrar.

Jag har genom det senaste åren fått möjligheten att få lära känna min biologiska mamma oxå, och det har ju varit fantastiskt.

Jag har oxå dom senaste åren fått se min mammas personlighet försvinna på grund av sjukdom.

Allt detta kallas erfarenheter. Erfarenheter som man ska lära av, som man ska minnas och som man ska vara tacksam för. Jag är väldigt glad att jag har fått den familj jag fick när jag kom till Sverige och att just jag har haft den mamma jag fick.

Allt har väl kanske inte varit en dans på rosor mellan mig och mamma, men vi har tagit oss igenom alla år och hon har alltid funnit där för mig.

Idag är det jag som tar hand om henne och försöker så gott jag kan göra hennes tillvaro lite behagligare och stimulerande. Det blir svårare och svårade att njuta av mamma , då hon nu mera är orolig,ledsen och inte känner sig hemma någonstans. Även om jag tar hem henne, tar ut henne eller hälsar på henne så är hon alltid på g någonannanstans. Min närvaro räcker snart inte för att lugna henne. Min önskan nu är att hon ska få försvinna bort i alla tankar och i all oro. Jag vill bar att hon ska kunna känna ett lugn inom sig.

Idag ska jag som din enda dotter komma till dig och vi ska fira dig som den mamma du engång var, med blommor och med blad   

   

Som adopterad så har jag ju fått förmånen att jag hittade min biologiska familj för några år sedan. Jag hittade min mamma som burit mig i sin mage. Lyckan var enorm och detta var i början av en resa som har lärt mig en massa saker om mig själv. Jag mins känslan än idag när våra blickar möts för första gången. Allt har alltid varit väldigt okomplicerat när det gäller min chilenska mamma. Vi känner ju inte varandra speciellt bra och dom gånger jag kommer till Chile så handlar det mer om att krams och spendera dom få dagarna vi har med varandra. Många gånger har jag funderat över hur jag hade varit om jag inte blivit bort adopterad, hur hade mitt liv sett ut. Hur hade våran relation varit då? Frågor som jag aldrig kommer att få svar på. Dom senaste två gånger jag varit ner så har jag bara viljat ta med mig mamma hem. Jag vill ha en mamma jag kan få en kram av, en mamma som jag kan gå till om jag har bekymmer. Men jag vet ju att det går inte och hon har ju sitt liv och alla mina syskon att tänka på.  Så jag får snällt vänta här på andra sidan jordklotet och nöja med mig att prata med henne var tredje månad.Och det är okej. Jag är mycket glad att jag har fått kontakten och att jag fått möjliheten att lära känna henne.  ÅÅÅ jag saknar henne ibland otroligt mycke   

   


SÅ STORT GRATTIS TILL MINA MAMMOR


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards