Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 30 maj 2018

Tro rätt ,TRO är fel

Av Isabella - 30 maj 2018 08:26

Allså vi har kommit ända fram till 2018 nu. Vår värld håller på att sprängas i bitar många ställen i världen. Vi vet en massa saker i dagens läge som vi inte visste för 40 år sedan. Typ att det är verkligen skadlig att röka, att psykisk sjukdom är sjukdom och inte att man bara är knäpp eller har SVAGA nerver som man sa förr, att man får inte kramp av att man ätit och går och badar, ja en massa saker har vi lärt oss och vi kommer troligen lära oss nya saker fram över oxå. Men då kommer jag till min fråga.

Varför tror vi fortfarande på någon typ av gud?? EN gubbe som ska ha mer makt än alla andra och som styr människor? Vare sig det är kristendom, islamskt, katolskt, judendom,buddismen eller allt vad det nu finns, så borde vi sluta upp med att TRO.

Tro är att incke veta och varför tillbe något vi inte vet om det finns. Har hört så många helt galna historier om krista och andra.

Alla som tillber någon slags gud dagligen måste ju ha väldigt lite tillit till sig sjäv. Alla som påstår att dom har träffat gud eller att gud har hjälpt dom med något och visat vägen, måste ju börja tro lite mer på sig själva. Det är ju inte någon låssas gubbe som gjort detta utan det är din egen vilja som gjorde att du gjorde det. Att folk andvänder gudar till att rättfärdiga olika handlingar är bara skit snack. Det är männsikor som behöver något att skylla på varför dom gör som dom gör. Hur fan kan man få gömma sig bakom en religion? Nu när han åtalades ,han som körde ihjälp människor i Stockholm så fanns det ju religion bakom hans hämd. Hörde lite från den rättegången. Bara att dom frågade en massa frågor i flera timmar till han om varför och hur han tänkte och om religonen  är ju fan inte klokt. Kör man på männsikor med flit så är man dum i huvudet och att lägga tid att prata med en sådan männsika är ju inte lönt. Det kan ju inte annat än komma bajs ur denna mun.

Religion har i alla år hundrande varit ett sätt att kontrollera och få folk dit man vill. Det MÅSTE vi väl ha lärt oss nu när det är 2018 ?

Så varför ska vi ens ha religon här i Sverige? FÖRBJUD all typ av religon! Och fram för allt så behöver vi inte mer olika religioner fram över.

Kristendomen har inte varit bättre än någon anna religon, men större delen av männsikor verka ha upptäckt det i Sverige och kyrkorna har fått lite kämpigt att få folk att låssas tro.

Näää förbjud allt vad religon är och låt männsikor börja tänka själv med hjärnan och inte tro.


 


 
 
customwritingservices.org/blog/writing-a-literary-

customwritingservices.org/blog/writing-a-literary-

31 maj 2018 09:04

A guy who wants more power than everyone else and who controls people? Who is that?

http://customwritingservices.org/blog/writing-a-li

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards