Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2018

Av Isabella - 15 juni 2018 06:32

God morgon alla läsare

Som rubriken är, så var det nu på morgonen här. Vaknade av att Micke kom och sa att nu har du skit att torka. Jag kliver upp och ser att Doris har lagt av sig två ordentliga lassa skit    Man kan ju lätt tro att man ska bli arg då och gorma på sin hund, men inte jag. Jag blir så nöjd ........ Dom tre sista dagarna har Doris nämligen bajsat bara en gång. Från att ha bajsat 2-3 gånger per dag till att bajsa 1 gång, så har jag gått och gått med henne för att få henne att bajsa. Hon har ju ätit som vanligt och någon gång måste skiten ut. Så i natt kom det och det känns helt ok för mig även om det kom inne.

Doris vet att bajsa inne gör man inte och det händer bara om det är kris i röven. Medans jag torkade så skämdes hon. Hon la sig i sin säng och skämdes. Jag behöver inte banna henne eller fråga henne varför. Både jag och hon vet att detta var ett nöd fall och att hade jag varit vaken hade hon bett oss gå ut. Nu är magen tom och ingen är gladare än jag     

Sweden rock har vi nu avklarat. Detta var min andra gång jag var där och denna gång var det tält som vi hade som bonde form.

ALDRIG mer tält kan jag säga. Både jag och Micke är 100% överens om att vi är för gammla för att sova på marken. Visst vi hade liggunderlag, men vad då ?? 1 cm tjocka liggunderlag är ju som matt ligga direkt på den hårda marken. Sedan var det svinkallt på nätterna och våra sovsäckar var inte säckar som tålde kyla. Vi sov i kläder och kloss i kloss med varandra. Hela området var en enda brandfara. Det var så torrt att gräs fanns inte, det som en gång var gräs var nu dam och hö typ. Så det dammader rejällt.

Men över det hela så var det trevligt och roligt. Vädret var som att vara i utlandet ca 30 grader på dagarna och vi har solat ihjäl oss.

Vi har sett en massa band och druckit öl och ätit MASSA festivalmat. Langos, taco, grillat kött,kebab, hjortkebab,hamburgare, pizza och indisk mat.

 

För att ni som inte varit där ska förstå hur stort det är så hörder jag att det hade varit inne ca 33.000 personer per dag. Så tänker er när alla dessa människor ska flytta sig från en scen till en annan, hur det dammade. Det var som ett stor rök moln .

 

 

Mange hittade sig en hatt och jag var tvungen köpa mig en tjocktröja en kväll när jag inte hade med mig in på området på kvällen.

Sedan hade jag turen att få träffa min gammla vän SARA    Hon och jag jobbade med varanndra för några år sedan. Hon flyttade ner till södra sverige för att jobba och utbilda sig och har blivit kvar där nere. Och nu hade hon oxå vägarna förbi området så vi träffade tvärrt och kramades. Fina Sara vad jag saknar dig ibland.

Hem resan var spännande då vi skulle ta tåg från Sövlesborg till stockholm, med ett byte i Hässleholm. Det var på 1 minut vi höll på att missa tåget från Hässleholm till stockholm då första tåget var försenat, men lyckades köra in tiden endå ?

Nu har vi gjort detta igen och nu tror jag vi var övernes om att Sweden Rock har vi checkat av nu och det är klart.

Idag är det fredag och jag jobbar nu min sista helg på 1 månad. För på måndag blir det semester   

Var i går och kollade in vädret för nästa vecka och det ser ju ut att bli så där    Regn HELA veckan?

Men jag ska försöka att inte haka upp mig på vädret utan ta dagen som den kommer. Regnar det så myser vi inne och kanske bakar vi något trevligt.

Tänker inte stressa upp mig över att solen inte tittar fram utan har tänkt njut av varje ledig dag.

Nu läsare är det min tur att gå på toa. Tror det blir lite svårare för Doris att torka upp  efter mig   

Ha en bra dag så syns vi på min semester .

Av Isabella - 4 juni 2018 12:22

Jag skrattar inombords.

Har nu idag varit till stan för att se om kläningen är kvar. Gick in i butiken och ser att just idag hade dom 20% rabatt på allt i butiken. Bad en stilla bön att min kläning skulle finnas kvar och att den skulle sitta bra på mig fast den var en storlek förstor. Skrider fram mot stället, blädrar fram kläningen och hittar storleken. Känner mig satans nöjd över att jag väntat tills idag för OM den passar så har jag nämligen sparat lite pengar oxå   

Tar kläningen och går in i provrumet.

slänger av mig kläderna och hoppar i den ..........

JAAAAA den passade OCH den håller tissarna på plats. Jag skrattar för mig själv åt att jag både fick den kläning jag ville ha OCH den vart 100kr billigare.

Så nu har jag inhandlat min första afonkläning. Man kan ju hoppas på att någon av Mickes syskon tar och gifter sig framöver så man får andvända den igen.

Eller så hoppas jag på att jag blir stenrik och får gå på fina middagar där man ska bära aftonkläningar   

efter som jag sparade 100kr tyckte jag att då kan jag ju köpa lite mer kläder till mig själv. Så jag snäppade in på Bikbok och hittade flera ställ där det stod 2för 99kr. Så där hittade jag min första gula kläning. Mer som en party kläning som jag ska prova ha när det blir varma sommarkvällar.

Vädret här har nu övergott i kyligt och typ storm. Jag känner en mindre panik att solen och värmen vi haft i maj, har nu tagit slut. Att det finns bara visst antal dagar det kan vara sol per år och att dom nu är slut.

Detta väder verka ska hålla i sig resten av veckan, men somm tur är så åker vi till Sweden Rock på torsdag och där nere verka det ska vara strålande sol och varmt...... hoppas hoppas hoppas att inte vädret vänder.

Ikväll jobbar jag, och i morgon blir det att försöka packa så smart och lite saker som är möjligt som ska med till Sövlesborg. Efter som vi ska bära på sovsäckar,underlag och tält så kommer vi inte att rymma så mycket andra saker så det gäller att välja kläder med omsorg.

Ha nu en br dag, nu ska jag gåtta mig i mitt fynd och bara vila fram tills jobbet kallar.

HOJ

Av Isabella - 4 juni 2018 07:34

God morgon min läsare.

Måndag idag och jag är uppe och har varit ute och tvingat fram bajs på Doris. Igår var en sådan dag då hon ville inte bajsa mer än 1 gång   

Varje dag det är en sådan dag blir jag nojjig och tror hon har ätit något olämpligt som fastnat i magen. Men även denna gång hade hon inte fått något i magen ,utan hon behövde bara bajsa en gång punkt .

Helgen har flytit på och jag har haft en njutbar helg.

Fredag blev det jag och Doris solo. Rebbe for till Oliver och Micke var bjuden av något företag på middag och öl. Så efter jobbet åkte jag förbi X.et och köpte mig ett Buremål med mos   Allså mos är så jäkla gott till ham. Ni som inte provat , PROVA !

Sedan gick jag en promenad med Dottan.

Han oxå med att skjusa min vän Stina till flyget. Hon skulle utomlands och lyxa en vecka. När vi kom till flyget så ser vi att det är kö på incheckningen ÄNDA ut till ankomshallen    Allså helt galet här i lilla Skellefteå. Har aldrig sett det förr. Hoppas dom hann ta en semester öl inne i baraen innan dom klev på planet.

Sedan var det jag och lilla gumman HELA kvällen fram för tv.

Lördag klev jag upp och myste med Doris i tysnaden. Micke passade på att vila till skallen och jag fikade frukost och sedan tog jag mig en lång promenad med Doris. När vi passerade stan så passade vi på att äta lunch ute tillsammans. Just när vi ätit så hörde Micke av sig och undrade vart jag tagit vägen, så vi promenerade hem.

När lix Dottan var slut efter den långa promenaden så tänkte vi passa på att fara på stan och jag skulle handla kläningen jag bestämt mig för,som jag ska ha på bröllopet. Glad över att jag hittat en kläning som känns okej trippar jag in i affären och upptäcker att det endas finns 4 st kvar    Och givitevis så finns den inte kvar i M i ljusblå ............'

Blir så jäkla förbaskat på mig själv att jag inte köpt den direkt. Allt kändes som antiklimax och jag gick där ifrån affären med hundhuvudet. JAG FÅR SKYLLA MIG SJÄLV.

Men nu har jag tänkt till och det fanns en i L så jag ska prova den idag (om den finns kvar) och jag tror den kan passa. Måste bara kolla så tissarnas hållar sitter bra så tissarna är på plats hela kvällen.

Så jag har ni satt på tvätten, ska promenaera Doris och sedan fara till stan och skynda mig att handla den.

Söndag blev det SURSTÖMING i Innansjön. Jag och Micke gästade Steffe och Lollo och seras nya lilla tillskott Elvis.

Hur söt som helst och helt orädd   

 

Vi passade oxå på att besöka Kallys grav, nu när stenen är klar och nersatt. Det vart jätte fint med guldet och namnet.

 

Igår kväll när vi skulle gå till sängs så säger Micke.

-Vad har du gjort på benet?

-VA ? jag ?

-Ja du har ju ett jätte stort blåmärke på benet.....?

Jag kollade och ser ju attjag har ett rejällt blåmärke på mitt ben   Nä jag vet inte .......

Jag undrar hur jag ibland kan gör mig illa utan att märka att jag gör det . Detta borde jag ju ha känt.

 

Ibland kan jag ha fätt blåmärken på armarna bara så där och ibland på benen. Antingen är jag helt dement och kommer inte ihåg jag gjort mig illa eller så har jag ingen känsel.

Helgn har oxå bestått av godis ,chips och på lördagen tog jag ut mamma och vi var och åt på Olerys. Förr älskade jag att ta kött, och det skulle gärna var lite blodigt. Men senaste åren så tycker jag det är rätt smaktlöst. Iallfall här i Skellefteå. Att grilla hemma är ju typ hundra gånger godare och betydligt billigare. Nä nu ska jag sluta ta kött när jag går ut och äter. Fram över blir det att prova nya saker.

Nä nu min läsare ska jag stöka till lite här hemma, hänga tvätten om 15 min och sedan promernara Doris i sata blåssten.

Ha nu en bra dag alla så hörs vi en anna dag.




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards