Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Mina guldkanter i vardagen

Av Isabella - 4 juni 2018 07:34

God morgon min läsare.

Måndag idag och jag är uppe och har varit ute och tvingat fram bajs på Doris. Igår var en sådan dag då hon ville inte bajsa mer än 1 gång   

Varje dag det är en sådan dag blir jag nojjig och tror hon har ätit något olämpligt som fastnat i magen. Men även denna gång hade hon inte fått något i magen ,utan hon behövde bara bajsa en gång punkt .

Helgen har flytit på och jag har haft en njutbar helg.

Fredag blev det jag och Doris solo. Rebbe for till Oliver och Micke var bjuden av något företag på middag och öl. Så efter jobbet åkte jag förbi X.et och köpte mig ett Buremål med mos   Allså mos är så jäkla gott till ham. Ni som inte provat , PROVA !

Sedan gick jag en promenad med Dottan.

Han oxå med att skjusa min vän Stina till flyget. Hon skulle utomlands och lyxa en vecka. När vi kom till flyget så ser vi att det är kö på incheckningen ÄNDA ut till ankomshallen    Allså helt galet här i lilla Skellefteå. Har aldrig sett det förr. Hoppas dom hann ta en semester öl inne i baraen innan dom klev på planet.

Sedan var det jag och lilla gumman HELA kvällen fram för tv.

Lördag klev jag upp och myste med Doris i tysnaden. Micke passade på att vila till skallen och jag fikade frukost och sedan tog jag mig en lång promenad med Doris. När vi passerade stan så passade vi på att äta lunch ute tillsammans. Just när vi ätit så hörde Micke av sig och undrade vart jag tagit vägen, så vi promenerade hem.

När lix Dottan var slut efter den långa promenaden så tänkte vi passa på att fara på stan och jag skulle handla kläningen jag bestämt mig för,som jag ska ha på bröllopet. Glad över att jag hittat en kläning som känns okej trippar jag in i affären och upptäcker att det endas finns 4 st kvar    Och givitevis så finns den inte kvar i M i ljusblå ............'

Blir så jäkla förbaskat på mig själv att jag inte köpt den direkt. Allt kändes som antiklimax och jag gick där ifrån affären med hundhuvudet. JAG FÅR SKYLLA MIG SJÄLV.

Men nu har jag tänkt till och det fanns en i L så jag ska prova den idag (om den finns kvar) och jag tror den kan passa. Måste bara kolla så tissarnas hållar sitter bra så tissarna är på plats hela kvällen.

Så jag har ni satt på tvätten, ska promenaera Doris och sedan fara till stan och skynda mig att handla den.

Söndag blev det SURSTÖMING i Innansjön. Jag och Micke gästade Steffe och Lollo och seras nya lilla tillskott Elvis.

Hur söt som helst och helt orädd   

 

Vi passade oxå på att besöka Kallys grav, nu när stenen är klar och nersatt. Det vart jätte fint med guldet och namnet.

 

Igår kväll när vi skulle gå till sängs så säger Micke.

-Vad har du gjort på benet?

-VA ? jag ?

-Ja du har ju ett jätte stort blåmärke på benet.....?

Jag kollade och ser ju attjag har ett rejällt blåmärke på mitt ben   Nä jag vet inte .......

Jag undrar hur jag ibland kan gör mig illa utan att märka att jag gör det . Detta borde jag ju ha känt.

 

Ibland kan jag ha fätt blåmärken på armarna bara så där och ibland på benen. Antingen är jag helt dement och kommer inte ihåg jag gjort mig illa eller så har jag ingen känsel.

Helgn har oxå bestått av godis ,chips och på lördagen tog jag ut mamma och vi var och åt på Olerys. Förr älskade jag att ta kött, och det skulle gärna var lite blodigt. Men senaste åren så tycker jag det är rätt smaktlöst. Iallfall här i Skellefteå. Att grilla hemma är ju typ hundra gånger godare och betydligt billigare. Nä nu ska jag sluta ta kött när jag går ut och äter. Fram över blir det att prova nya saker.

Nä nu min läsare ska jag stöka till lite här hemma, hänga tvätten om 15 min och sedan promernara Doris i sata blåssten.

Ha nu en bra dag alla så hörs vi en anna dag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards