Jag kan allt

Alla inlägg den 12 juli 2018

Av Isabella - 12 juli 2018 07:15

Min vän/kollega Idha berättade för mig om ett litet badställe med gräs och sandbotten. Igår begav vi oss dit för att se om det gick bad och för att där kunde man ha hund med sig.

När vi kom fram så var det som en liten edyll   Vattnet var varmt, vi var ensamma och det var sandbotten.

Vi frågade oss flera gånger VARFÖR ingen var och badade här? Helt jäkla perfekt barnfamiljer, hund familjer och för alla som gillar att bada lite varmt och inte i kall havet. Detta ställe kommer jag att uppsöka flergånger kan jag lova. Jag badade söker 4 gånger, Dottan badade och Micke badade och lekte ungdom och gjorde volter från flotten    Han har inte klivit upp än ,MEN troligen har han lite mer ont i ryggen idag. En jätte trevlig dag och super roligt att Emelie och Jörgen med 3 barn förljde med.

   

Sedan hann vi bara hem då vi kläckte iden att åka och golfa med Rebbe och Oliver. Så vi fixade middag, latade oss i 15 min och sedan iväg IGEN. Även denna gång fick lilla Dottan följa med. Många kan tycka varför ta med henne på mini golf.

Jo för att jag har förstått, att ju mer hon får vara med ju lugnarde blir dom av främande människor och att det rörs sig runt dom. Så därför var hon med och spelade mini golf oxå. Hon var mycket intresserad av bollarna vi slog. Så det blev ett lite tränings pass för henne att behärska sig och inte få utfall    Till min förvåning gick det ganska bra för mig på golfen. Allså otroligt jävla bra menar jag. För första gången i mitt 40 åriga liv vann jag !!!! Helt jäkla galet konstigt.

Roffe följde oxå med och vi avslutade på Alhemsträgården med en glass var. Sedan vart det hem duscha av snippan och krypa i säng. Tror jag kan tala för alla att alla vi inklusivie hund var sjukt trötta av att ha varit ute hela dag.

   

Nu idag väntar det mer bad. Ska snart jaga upp sov familjen. Vi ska packa ner badkläder, hundsaker, matsäck och drycker. Packa in oss i bilen och dra mot Innansjön.

För att idag ska farfar bjuda på middag och vi tänkte först åka och bada i Knäppebo. Där bör det vara super varmt. Långgrunt, sand och gräsyta att ligga på .......love love love. Efter denna dag ska jag åka och lämna Dottan hos min förredetta kollega. Hon ska ta hand om henne tills på söndag. För i morgon på morgonen åker vi till Umeå för att lata oss på hotell hela sista helgen innan jag måste dra mig tillbaka till jobbet.

Ha nu en bra dag på er så hörs vi. Någon annan dag.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards