Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 juli 2018

Plan ett ....eller plan enda !

Av Isabella - 26 juli 2018 14:25

God dag på er alla läsare (typ alla 50 st mystiska)   


Vaknade av att åskan mullrade utanför mitt fönste. Sådan glädje var det länge sedan jag känne för  regn. Men i morse ville jag ha stört regn, bullrande åska och blixtar. Somande om ganska snabbt av glädjen och vakande igen 8.30 .........

SOLEN hade då lyckat tränga bort onda åskan    Så jag skyndade mig upp, vålds fikade i snabb takt, spännde på Doris kopplet, tog på mig den otroligt löjliga magväskan (har den för att kunna ha godis och telefon) och var beslutsam om att ta en LÅNG promenad i rask takt runt broarna, alla broar, INNAN solen värmt upp luften allt för mycket. Men det gick bra, både för mig ochDoris. Vi gick hela vägen nere vid älven, så Doris kunde dricka vatten  och doppa sig. Så den raska takten kunnde hålla i sig hela vägen runt. Detta var Dottan ställning när vi kom hem


 

Hahahhah det var nog jobbigt även för henne. Det är länge sedan vi promenerade så långt och så raskt. När jag kom hem så lämnade jag in Dottan, tog av mig alla svettiga kläder, byte om och for och hämtade mamma. Vi åkte sedan på Coop och plockade sallad och for till Falkträsket och åt lunch. Lurde till och med henne i vattnet med fötterna.    Först skulle hon absolut inte göra det, men när jag for så komme hon.

 

Men sedan efter fot doppet så tyckte hon inte det var så roligt ....... för hon fick ju sand på fötterna.

Men vi hittade ett par kvarglömda herr kallingar som jag gav till mamma och hon fick torka av fötterna. Nu har jag lämnat  mamma igen och nu ska jag bara slappa till Micke kommer. Idag blir det en lätt middag då jag nu måste ta tag i detta med vikten. Så idag har jag ätit bra och har börjat försöka dricka vatten. Men inte är det roligt med vatten......satan vilken tråkig dryck. Men zero kommer jag aldrig sluta med och till maten kommer det att ALLTID finnas zero. Allt kan man fan inte ta bort. Efter middagen blir det kanske att åka och plocka jordgubbar hos Salos i Skråmträsk. Sedan blir det nog en sväng förbi Coop och fixxa tråkig frukt så jag har något mellanmål fram över.

Jag har en plan med mina extra kilon och innan januari ska dom vara ett minne blott. För då ska ju jag och Lollo glänsa på playan i Gran Canaria. 


Let the fight begin 


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards