Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2018

TRÅKIGT ............

Av Isabella - 16 augusti 2018 14:51

Idag intalade jag mig att det skulle bli SÅÅÅÅ mysigt att gå till skogen med doris och plocka blåbär.

Så efter lunchen begav jag och Doris oss på vandrinngen mot skogen.

Jag har ju då tidigare sett på massa klipp på gulliga "frallor" smo äter blåbär är domm är i skogen. Min önskan var ju då oxå att hon skulle mummsa blåbär och jag skulle få några gulliga bilder.

Vi kommer oss in i skogen och jag söker upp stora blåa blåbär och fösöker få Dottan intresserad. Men hon fattar itne varför jag står och säger

-kom här gumman , kom ska du få smaka......

d-VAD VILL hon jag ska smaka?????

Tillslut blockar jag lös ett blåbär och ger hon. Hon tittar och smakar på det i typ 1 sekeund och spottar ut det igen.

Jag fortsätter kampen att få henne att gilla blåbär längre in i skogen och förösker plocka lite smatidigt. Själv står hon som ett fån rakt upp och ner och vätar och väntar på mig. Jag provar igen att få henne att äta blåbär.

Men samma sak igwn. Hon luktar och ratar det.

Jag accepterar med stor missnöje att hon är inte blåbärs hund och att jag kommer inte att få ¨några söta skogs bilder   

Jag kämpar och plockar och plockar för hand men det räntar ju fan ingenting. Så tillslut tänker jag..... ORKA !!!

Vem försöker jag lura? JAG GILLAR JU INTE ATT PLOCKA BÄR.

Så detta var jag fick ihop.......

 

Så jag på började min pomenad hem. När vi kom in i skogen såga jag att längre bort var det en tant med en hund. Så när jag kom ut på stigen igen så kopplade jag Doris för att ha kontroll på henne då det ÄR koppel tvång på hundar.Kommer ut på stigen och ser då att ca 30 m bort är en fralla och den äldre tanten. Den fralla ser oss och kommer i fullfart mot oss    Allså jag blir såååååååå less folk som har sina hundar lösa utan att ha koll på läget runt om. Så jag plockar upp TUNG Doris , men hon sliter sig och glider ur selen och ner på marken. Jag gör allt i min makt för att få kontroll på Doris, men inser att tanten inte alls är oroad över sin hund. Jag går mot henne i hopp om att hon ska kalla på sin hund. Men hon tycker bara det var så trevligt att träffa på en anna fralla. Till slut fick jag tag på Doris och koppla henne igen. Vi pratar en stund om våra bebisar och visst dom kom överens efter en stund. När dom fått snusa på varandra. Jag vet inte varför man säger att man inte ska låta hundar hälsa på varandra. Jag har alltid kämpat med att Doris inte ska häla på andra hundar och jag undrar varför? Är det för att jag ska ha en typ av kontroll och att hon ska SE lydig ut. Jag tror att denna regel är en nackdel. Om jag låtit Doris häls apå hundar och smaspråkat med hundar så kanske det inte ha varit så jävla spännt när hon dom få gångerna får det, liksom att det har blivit ett vanligt och naturlig betende. Men som det är nu så blir hon ju så himmla upp spelt och över jävlgt glad och vet inte hur hon ska bete sig.

Från och med nu ska jag expremintera med detta. Dom hundar hon får hälsa på ska hon få hälsa på, och jag ska försöka av dramitisera detta med andra hundar. Som jag har skrivit om tidigare i Chile. Där är alla hundar i samspel med varandra. Det är JÄVLIGT sällan man ser hundar bråka, tror faktiskt jag aldrig har sett det under som mgångerna jag varit dit. Dom vet som vart dom har varandra hur man betersig när man träffar på nya individer.

Så nu ska jg fösöka ha en anna enerig när jag går ut med Doris.

By the way så tyclte Doris det var as jobigt oxå att plocka bär. Hon la lig direkt vi kom hem

 

Nu mina sol strålar ska jag snart börja förka fixa mat med ina ont armar och invänta Micke.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards