Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2018

Skulle någon vilja byta?

Av Isabella - 20 augusti 2018 09:26

Satt och lyssnade på några som pratade om detta otroligt tragiska som hände för någon vecka sedan.

Det var ju en utvecklingsstörd kille/man som blev tragiskt skjuten av polisen nere i södra Sverige.

Jag kan inte med mina ord beskriva hur tragiskt och olyckligt detta är och att det vart en sådan utång.

MEN vad drar vi männsikor för slutsatser av detta och hur tänker vi och vad säger vi om det polissystem vi har.

Jag har hört många komentarer på detta och hur vi tycker till hur fan poliser blir mer och mer hårda och är mer och våldsamma.

Hur endel absolut inte förstår hur detta kunnde komma till detta.  Då undrar jag om man inte har ögon i ansiktet?

Hur man kan ha blundat för hur vårat samhälle ser ut i dagens brottslighet. Vi pratar inte längre om att poliserna ska hålla lite ordning på människor som kanske dricker lite för mycket eller folk som tar drogor öppet bara. Vi pratar om grovt våld nu.

Som polis antar jag att man vet ALDRIG nu mera vad som kan vänta en när som får ett larm. Pistoler och skjutvapen är ju lika vanligt som smågodis idag.

Den psykiska ohälsan är mång dubbelt mycket större och personerna dom träffar dagligen är svårt sjuka och oberäknliga.

Dom ska ta hand om terrordåd, grovt brottsliga, tragiska situationer i hem med barn. Dom ska kunna ställa om sig från ett mod till ett annat på nolltid och dom ska kunna anpassa sig till varje situation i varje sekund.

Att säga att poliser  inte gör nått och bara åker runt och och gör övervåld är rent jävla bullskit. Våra poliser vi har idag är mycket kompetenta DOM flesta och arbetar för oss folket.

Vad man glömmer är att detta uniformklädda personer är faktiskt männsikor av kött och blod, med kännslor och rädslor.

Även om dom tränas på detta hårda klimat och ska kunna handtera det så finns det väl ingen knapp man kan slå på att man inte blir rädd.

Dagen hårda klimat kommer att eskalerat och det vi ser idag kommer troligen bara bli värre och jag kan tänka mig att döds skjutningar kommer att bli fler, för att det kommer troligen att handla om att bli skjuten eller skjuta.

Är det någon skom skulle vilja byta? Nä inte jag iallfall. Jag tycker givitvis som alla andra att detta med denna pojke var OTROLIGT tragiskt, men detta hände i rädsla.

Om jag finner någon typ av kritik mot polisen så kan jag tycka att dom här i Sverige ska få prova EL pistolen. Förmodligen måste man vara rätt nära för att det ska fungera och det är inte möjligt i alla situationer, men kanske det kan fungerar i vissa situationer.

Jag tycker att allra flesta poliser gör ett superbra jobb och att vi ska göra allti våran makt för att hjälpa dom.

Inom alla yrkes kategorier finns det röt ägg och alla kan vi göra misstag. Alla är vi männsikor vilket yrke vi än väljer.

Till alla poliser.....

NI GÖR ETT FANTASTISKT JOBB!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards