Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 3 september 2018

Prövo tiden är inne nu

Av Isabella - 3 september 2018 07:48

God morogn på er

Måndag morgon och jag ska idag prova gå tillbaka till jobbet. Känns otroligt roligt att träffa kollegor, MEN har ganska onte fortfarande. Är så jäkla rädd att det ska bli värre igen och att nattvärken ska komma tillbaka. Men man kan ju inte sitta hemma och vara rädd hela  jäkla livet, utan ut i livet och prova och så utvärderar vi efter någon vecka.

Sedan var det ju detta med mitt hår. Är faktiskt lite orolig vad mina älskade vårdtagare ska tycka och säga. Jag har nämligen erfarenhet av att våra gammal är väldigt raka och ärliga   . Men jag förstår ju om dom inte alls förstår sig på detta med håret och inte alls tycker det är så snyggt.  Jag har vatit hem till en av mina vårdtagare under min sjukskrivning och hon tyckte det var jätte snyggt och att jag passade i flätor. Sedan igår när jag var hos mamma så var det ganska många av dom äldre som oxå tyckte det var snyggt. Det känns lite konstigt att dom äldre tycker det, men troligen är det jag som har föruttfattade tankat och tror bara för att dom är äldre så är dom inte vana och kommer inte att tycka det är fint. Men så är det ju inte .

   

Helgen har passerat IGEN och vi har fått ha en vilo helg. Fredag så blev det thai mat på resturangen på Älvsbacka. Det är ju buffe där och faktiskt ganska gott. Sedan for vi hem och slängde oss i soffan och bara vilade och glodde på tv.

Lördag så låg vi och drog oss till halv 10. Allså det finns nog inget skönare än att få stanna i sängen och bara mysa båda två, att ingen behöver stiga upp och man kan vara slå på tven och slö sova och se samtidigt. Jag och Doris tog oss en lång promenad. Vi vart skjusade till Solbacken och så gick vi där ifrån sedan. Hemma igen efter en timme och då var det dags för kalas hos Jörgen och Emelie. Billy har hunnit fylla 9 år och som alltid går man från Emelie med en mätt mage och en enorm socker chock   

Efter kalaset så var det dags att åka hem och börja städa och förbereda för grillning och att farfar skulle komma. Så kvällen bestod av grillat och sällska av Kalle. vi passade oxå på att fira Oliver(Rebbes kille) som fyllde hela 20 år nu i söndags.

Söndag härliga söndag.

Solen sken och jag såg redan på morgon kissen med Doris att detta kommer att bli en toppen dag. Jag och Doris fikade frukost och begav oss ut i skogen och högg grill pinnar. Många pinnar vart det oxå. Jag hade nämligen lovat mamma avdelning att jag skulle bjuda på grillad korv.

 

Dom hade ju en så fin grillring just utanför deras baksida så det var både lätt och okompliserat att få ut alla som ville grilla en korv, även om man satt i rullstol. Och jag är riktigt förvånad så otroligt många av dom som ville grilla en korv. Det var ganska många och till och med dom som inte brukade äta krov ÅT korv.

Så stort tack till personalen som lät mig få bjuda på detta och göra denna söndag till ett minne jag kommer att bära med mig.

     

Efter grillnign och stök så duschad jag och la mig i soffan i Mickes fam och kurade ihop mig. Tror det eller ej så somnade jag och sov en timme. Då tvärrhoppade vi upp och for till Coop och hamstrade mer dricka. Denna vecka har det varit extra pris på drickor och då måste man passa på att hamstra.

Jag vågar knapp säga hur många drickor jag har   

Nu mina läsare ska jag fylla på min piller ask och sedan ta min älskade Doris på en promenad. Denna vecka måste jag förska återgå till lite mer regler ang detta med små ätandet. Hade ju gått ner 4,5 kg men sedan vart det mens och mat lusten gick i taket. så nu har jag lyckat så upp 1,5 kg. så nu blir det tillbaka till ruta 1 och köra så det rycker hoppas jag ..........   

 

Sedan vill jag säga ett stort jävla GRATTIS till mig själv.

Igår var det 9 veckor sedan jag rökte och det känns helt galet bra. MEN mitt sug är inte borta och jag måste verkligen passa mig och se till att inte bli svag för belöningsystemet i skallen. Och självfallet så tar jag 1 dag i taget och kan inte lova någon eller mig själv om det var sista ciggen för alltid den 1 juli 2018. Men jag kan ta dag för dag och lova att idag blir det då inte en cigge.

Stort grattis iallfall till mig för att jag varit rök fri 9 veckor.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards