Jag kan allt

Alla inlägg den 7 september 2018

Av Isabella - 7 september 2018 13:39

God dag på er alla.

Nu har jag tagit mig en proenad delux med två frallor. Japp ni hörde rätt. Jag hälper grannen att rasta hans fralla Kent, nu när han har börjat plugga. Så jag har sagt att när jag är hemma och kan så kan jag gärna ta ut han samtidigt som jag lix går med Doris. Doris och Kent är goda vänner och gillar att ha lukt tävling när man går. Där ena lukar i 10 min , där ska den andra lukta i 10 min. så det tar en stund att komma sig älven. Nu har vi kommit oss hem och jag har platsat dom på varsin sida om mig, för annars så ska dom bara busa och springa.  Veckan har sprungit förbi och jag har haft en ny kollega på inskolning.

Älskar när vi får in nytt folk som är lättsamma och redan typ kan yrket. Hela veckan har det varit super fint väder och kvällarna har ju varit vackra som få.

Nu ska jag berätta för er att dom här bilderna har INGA filter.

   

I veckan har det oå dragit igång Internationella matmarknaden här i Skellefteå. Jag älskar när det händer saker här i stan. Skellefteå är ju en ganska lite stand och jag tycker att när det händer saker bör vi skellefteåbor försöka att delta i det. Allt för många gånger här man att saker är dyrt och att det är tråkigt, och samma männsikor kan oxå klaga på att Skellefteå är en så tråkig stad och att det aldrig händer nåt.

Men delta i det som erbjuds om man givitvis har råd. Det kanske är roligare än vad du tror.   

Iallafall så tyckerj ag ju om mat så på onsdag så tog Rebbe,Micke och jag cyklarna in för att besöka marknaden och äta. Givet vis så fegar man och tar något man är näst intill säker på att det går att äta. Så jag och Rebbe valde något mexikanskt (som var typ tacos) inte dåligt men inte märkvärdigt. Micke som alltid har beslutsånges delux sprang runt runt mellan stånden och visste inte vad han ville ha, så det slutade med arr han köpten en vanlig kebabrulle från torggrillen(som står på torget året runt)   

Familjen lingen i ett nötskal.

Sedan gick Rebbe och Micke på det engelska godiset. Det ser så jäkla läckert ut, men det smakr ingeting förutom socker, socker socker..... Vi provad detta förra året och det var samma sak då.

Som vanligt sa vi att detta ska vi då ALDRIG mer köpa. Men Micke och Rebbe gjorde det igen.

Med samma resultat. Besikelse att dom inte smakade något. Desuttom är dom jäklans dyra. 4 bitar 86 kr.

     

Så givetvis så hade jag oxå hem mamma till oss igår. Hade inte träffat henne sedan söndag så nu var det dags.

Hon fick komma hem till mig och jag lagade en riktig kött gryta med grädde i. Tjuv vägde mamma så jag ska försöka ha lite kolla på hennes vikt. Tycker hon bara blir magrare och magrare.

Hon och Doris var som vanligt typ BÄSTA BÄSTA vänner och mamma kliade av henne 2 kg här och matade henne med allt hon kom åt. Doris älska det och hon älskar mamma....undra varför????

 

Nu ska jag inta min halva jobbar helg. Kommer nämligen jobba ikväll och i morgon på förmiddagen. Sedan på kvällen åker jag och Micke på Stinas 40 års kalas och Doris ska få åka till Burträska till Linda. Är såååååå tacksam att Linda är så förtjust i Doris och har henne nästan jämt jag frågar om det.

Så ha nu en bra helg på er.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards