Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 september 2018

Skit en liten stund bara

Av Isabella - 26 september 2018 09:29

Allså så mycket jag har att skriva nu. Troligen kommer ni att bli less innan detta inlägg är slut OM jag skulle få förmig att skriva ner allt    Men jag ska börja med att ÄNTLIGEN harjag börjat känna en stor förbättrinng när det gäller min värk. Det tog en jävla lång tid denna gångn innan det gav med sig, men det ger med sig och jag är SÅÅÅÅÅÅÅ tacksam för att slippa värken nu. Hoppas nu detta håller i sig en lång tid framöver Hej då värk.

Sedan till min sata dag igår.

Allt började med lite stress på jobbet. Var tvungen vara lite snabbare än vad jag brukade för att vi har ett special uppdrag just nu så vi behöver åka bil lite längre än vanligt. Så när jag kommer till en vårdtagare senare så finns det ingen parkeringsplats. Så jag får parkera en gata bort och gå ne Kommer in och min kollega är där oxå oc vi delar upp jobbet. Jag går till köket och ska fixa lite frukost. Ser då att ingen har tagit fram mjukbröd ur frysen och jag ilsknar till för att folk inte kan tänka en dag framåt. Tar fram bröd och ska då försöka dela på skivorna. Går ej, så jag gör en klassiker. Tar en vass knic´v och ska försöka sticka in den och sära på skivorna    Typ så där blev mitt finger. Jag stack kniven i fingret och det stank blod på allt möjlig i köket. luckor och bänken. I ilskan så lindade jag in fingret i papper och kastade in mackan i micron för att få den mjuk. Ser då att det blöder kraftigt och börjar försöka hitta någon typ av plåster hos min vårdtagare. Min kollega kommer efter 2 min och frågar hur det går och jag muttrar att det går åt f-n . Då inser jag i samma sekund att jag micrat brödet typ 3 min. Min kollega sliter upp dörren och ser att brödet är typ på väg att ta eld.  Jag ber henne ta ut det och hon inser då att brödet har brännt fast i micron.......

Blodet rinner, brödet sitter fast och jag bryter ihop...... min älskade kollega skrattar och säger

- Nu gär du här ifrån en stund .......   

Ja sedan fort skred dagen på samma sätt. Väl hemma blev det oxå tråkigt och allt var fan tråkigt tills jag tog min hund och for ut och joggade.

Japp ni läste rätt om ni nu reagerade på JOGGADE.

Jag har ni joggat varje kväll sedan söndags. Jag jobbbar en bit och går en bit.Riktigt skänt och en bra start. Doris små springer och jag tror hon behöver det oxå för att göra av med lite energi oxå. Nu är jag ju ingen atlet så något högt tempo är det inte direkt så Doris far illa av det. Men flåset kommer i gång lite jaag hopps på att kunna jogga längre och längre bitar så småningom.

Idag är det en ny dag och den har börjat som vanligt. Rasta hund, fika frukost och nu bloggar jag. Idag kommer jag klippa klor, klippa mitt hår och hälsa på mamma och motionera mera. Kanske jag orkar laga mat eller så skiter jag i det och överlåtter det till någon som vill     undra om ngon i detta hem vill ta över dn uppgiften?

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards