Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2018

Mens

Av Isabella - 12 oktober 2018 08:30

Hej och god morogn.

Fredag skriker ganska många och längtar till ledighet, men för oss inom vård och omsorg eller inom handel så finns det en risk att vi skriker

-NEJJJJ jobbar helg.

Men även det kommer vi allihopa att överleva. Jag har turen att börja kl 16.30 idag så jag tittulerar med att vara ledig typ hela dagen. Känns behövande när jag ska hosta till rösten och försöka bli av med huvudvärken innan dess.

Vaknade idag när Micke for till jobbet  typ 6 och slog på morgon tv.

Vad möts jag av? Jo en diskution om att vi ska "mens certifiera arbestplatser" ? Vad innebär det egentligen och vem har kommit med detta förslag?

Finns det verkligen ett problem runt att ha mens på jobbet? Som jag förstod hadlade om att det ska finns vilorum( vilket jag tror redan är en lag), tabletter, förstålse och skydd och som dom utlade det.

-En mens vänlig arbetsplats ?? i min värld låter detta galet galet galet.......

Visst måste det finnas andra VIKTIGA saker att försöka jobba igenom.Typ lika löner för båda könen. Att vi kvinnor har mens är naturligt och något alla har. Alla har vi olika problem, en del har mycket mens, en del har svåra smärtor, en del har humörsvängningar, MEN allt detta är NORMALT och något vi KVINNOR ska ha. För min del att staten ska lägga pengar på detta så finns det andra mycket viktigare saker att lägga den summan på. Tex våra,barn, äldre också vidare.

 

Finns det verkligen personen som tycker att det är svårt att ha mens på jobbet? Jag tycker att vi kvinnor ibland gör oss svagare än vad vi är och att detta är absolut en sådan grej. Många gånger har jag har hört att vi borde FÅ mens skydd GRATIS för att vi har inte bett om att få denna grej varje månad och att det är en stor kostnad. Men VARFÖR? Kan man inte acceptera att det är skillnad på kvinnor och män så är det en själv som har problem kan jag tycka. Vi har fötts med två kön och så kommer det ALTTID att vara. VI ÄR OLIKA men vi kvinnor har fått förmågan och kunna tahand om vårna egen mens och hygien. Inte behöver vi ha en arbtsplast som daltar på runt oss när vi har mens. Vem vill  det och hur många mer kommentare då som tex...

-Ja ha du har mens nu...... kommer vi då få höra?

Jag har aldrig förstått mig på männskor som ska HA saker för att man har dragit på sig en offerkofta. Detta gäller många saker. Ibland kan man höra att man SKA HA fika av chef för att VI har vairt så duktiga ??? What ??? Vi får lön och ingen tvingade dig att söka jobbet ?

Vi kvinnor kan jag tycka ibland har en förmåga att spela offer och lite svaga. Och detta är just en sådant tillfälle.

Allt som att ha genus tänk, hen tänk och allt annat trams i att få könen lika och inte olika tycker jag är STORT trams.

Vi har fått två kön och så är det. Men bara för det så innebär det inte att vi det kvinnliga könet är svagare eller sämre, men vi kanske måste göra saker på andra sätt.

Jag har både jobbat inom manliga arbetsplaster som kvinnliga som bland arbetsplatser och jag ska säga er att för mig har det då aldrig varit så lättsamt som när man jobbade i den manliga världen.

Vi kvinnor har en förmåga att över analysera saker och hitta problem i saker som kanske inte är så stora problem.

Vi har väldigt lätt för att dra på oss offerkoftan.

Nä folket någon mens vänligt jobba är onödigt och löjligt i mina ögon. Dom pengarna kan läggs på SÅ mycket mer behvöliga ställen.

Detta kommer bara få oss kvinnor och se mer svaga ut och löjliga ut. ALLA vet att vi kvinnor har mens och är det så att det kommer en komentar som

-Har du mens nu igen ...så fråga då direkt personen om han/hon har ett problem med det eller? Ställ näsvisa männsikor mot väggen direkt, så kommer den fråga att död ut.

Nog förstår jag att det finns männsikor på arbetsplatser som säger konstiga saker, men jag har jobbat i 22 år och som sagt på både kvinnliga och manliga ställen och jag har aldrig upplev detta som ett problem. Och visst har jag fått komentaren

-har du mens nu igen...... Men vem fan bryr sig........ antingen biter man infrån eller så är det inget att bryr sig om.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards