Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2018

Det underbara förnekelsen

Av Isabella - 15 oktober 2018 14:53

Förnekelse är något jag tror alla har ägnat sig åt någon gång. JAG har ängnat en massa tid till förnekelse. Eller som en del kallar det dålig insikt, dålig karaktär, men jag kallar  det förnekelse. Inte alla kan erkänna förneklse.

Men jag kan skiva under på att jag kan känna igen förnekelse och pysslar med det dagarna i enda.

Nu kanske ni undrar vad detta inlägga ska handla om och det handlar inte om min rökning. För jag röker forfarade inte än.

15 veckor av rökfihet, min lungor skrattar nog lite av glädje. MENNNNNN inte mitt fett. Nu kommer det.

Min stora jäkla förnekles jag sprungit runt och fjantat med.

Under hela mitt har jag kämtat med synen på mig själv som ni som känner mig vet. Mobbing och andra saker gjorde sitt. Så efter jag nu för tio år sedan stort problem med min vikt , så har jag accepterat min kropp och varit rätt nöjd. Jag har fött två barn, då måste synsa på något sätt. Jag har aldrig varit någon trådsmal lite tjej som hållit på med att svälat mig själv. Jag gillar mat,godis och chips PUNKT.

Jag vet oxå att det jag tar in i min mun måste jag oxå förbränna. Periodvis så har j ag tränt, sprungit och försökt göra mmig till någon jag inte är. JAG HATAR ATT TRÄNA. Sedan jag köpte Doris har hon hjälpt mig att hålla vikten fast jag gottat i mig en massa saker.

Jag har för första gången känt mig nöjd med min  kurviga kropp. Jag slutade tänka på träning , intag och utsende. Jag har varit nöjd och OJ OJ OJ min vänner vad det är en lättnad att släppa denna batnings hysteri, bara för att försöka bli någon som jag inte är. Nu säger inte jag att alla som tränar och är duktiga, att dom är ute och cyklar. Träning passar en del männsikor som handen i handsken. Iallfall så nu då efter jag slutade röka, så har jag ju då ersatt min rökning med "lyx" om jag får beskriva hur jag kallt det.

Jag har tagti på mig den STORA GRÅA offerkoftan och BELÖNAT mitt system, intalta mig att jag lyxar lite för att jag är ju så duktig och röker inte...... hahahahahaha

Så nu under dessa 15 veckor har jag ju då både belönat ihjäl mig, haft mer värk och inte kunnat motionera lika mycket, varit sjuk och bara helt enkelt belöna belöna belöna mitt satans BELÖNINS system. Så nu är det så stort att jag ser inget slut på detta.

IDIOT jag...... nu har jag nått en vikt jag inte har haft på 8 år och jag lovade mig att aldrig kliva över denna gräns.

Men nu har jag förnekat så länge så nu måste jag börja om med vikt resan. För jag vill aldrig sluta där jag började igen.

Jag hoppas jag inte är i förnekelse när jag sägar att allt handlar om godis för mig. Allt jag stoppar i munnen mellan måltiderna. Maten är inga problem, jag äter inte stora potioner. Så jag måste nu dra åt svångremen om det går och stoppa det rullande "fett tåget"  

Jag måste lära mig att jag behöver INGA belöningar, utan att mitt välmånde är min belöning. Inte helt enkelt när man är en beronde månniska, men absolut inte omöjligt att ändra på.

Det finns många människor jag avgudar och ser som förbilder. Specielt en som lyckade ta sig från botten av  samhället till ett helt normalt liv,  Tänker ofta på denna person när jag själv håller på med mina fjuttiga problem och duttar och tycker synd om mig.......

Klarar en människa det han har klarat så borde jag väl klarar detta......hur jävla sårt kan det vara.

SÅ länge man lever i förnekelse kan man aldrig ändra på något. Tror mig jag vet........ jag har provat tänka att det är alla mina mediciner som har fått mig lite lyx sugen ....hahahahah, att det beror på att jaginte kunnat promenera lika mycket som förr ?????

Näääää du lilla Bella, det beror på att du små äter godis,chips och kakor i tid och otid...... helt enkelt bara.

Sluta med det så ordnar det sig säkert.

Så nu mina läsare vet ni att jag lever i förnekelse och jag är inte stolt över det.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards