Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2018

Suddigt

Av Isabella - 22 oktober 2018 07:38

God morgon

Så hade nu då härliga måndag kommit. Jag har förmånen att få starta denna vecka med att jobba 12-21.30 Så lite vila denna morgon kan jag unna mig.

Så kära gott folk. Min helg har passerat och oj vad den innehöll många trevliga inslag.

Lördag morgon vakande jag alldeles för tidigt. Typ redan 5    Tur jag har Micke som kan lägga stor bena på mig och få mig att tvångs ligga till  7. Men gud vad det pirrade i benen och armarna.

Men lördag starade vi med att åka till Umeå. Vi skulle nämligen kolla in köket vi ska beställa från Ikea. Vi hade oxå tur att få åka bil och slippa köra. Rolf (min bror) som älskar att köra bil hade aldrig varit på Ikea i Umeå så han vill följa och se. Så vi strosade runt i Umeå på Avion och Ikea. Vi han oxå SÅÅÅÅ klart "godishuset"     Duktig som jag var, så kom jag mig därifrån med två drickor bara.  Micke syrra skulle ju komma till oss, men var tvungen ställa in. Det var super synd för vi hade tänkt fira henne lite på kvällen för att hon fyller år snart. Men vi får väl fira henne någon annan gång.

Även min vän Jessica som oxå skulle komma och som oxå har fyllt år , som vi tänkte fira, var tvungen att avböja oxå. Så där satt jag och Micke ensamma med en öl i handen    Känndes rätt snopet.

Men jag visste att min kompis Ida och Björn skulle dricka några öl så vi samspråkade lite och det blev en helkväll med Ida och Björn på en MC klubb i skogen.

JÄVLIGT trevligt och  lättsamt folk. Vad klockan var när vi for hem har jag ingen anning om. Men jag var assss trött och somande direkt i taxin. Vaknade igen när vi vara hemma och då hände det en grej.

Jag trött/full orkar inte vrida på huvudet. Säger till taxi killen att han måste vänta tills jag fått av Micke oxå. Då skrattar han och säger att han har hoppat av i Bergsbyn    VAAAA ???? Men vad fannn säger du. Visst skojar du......

-Jo jag skojar. Han ligger där bak och sover...... och sedan skrattar han ? Rolig kille ......

Hinner tänka att nu snurrar Micke runt och vill hem någonstans i Bergsbyn....men fannnn oxå. Hoppas han hittar hem, för jag går då och lägger mig.

Hahahahaha hur tänkte jag........ Men som sagt, så var han med och både jag och han smög som två indianer(saningn är att vi var som två elefenater) in och hoppade i säng.  

Sedan vaknade jag med ett ryck kl 7.30 dagen efter och har förbaskat ont i mitt vänster öga. Det rinner hela tiden ur ögat och det känns som jag har fått in något i ögat. Försöker se men hittar ingenting. Håller ut till 10 men inser att jag måste på akuten, för att det gör så himmlans ont. Så Rebbe snäll som hon är följer mig och där uppe blir vi 2 timmar. Men man hittade en skada på hornhinnan. Så nu har jag fått salva att smörja var tredje timme   

Så nu kan man ju undra vad jag gjort???? Jag vet inte. Jag har innget minne av att jag hade ont i ögat på lördagkväll/natt. Vaknade bara upp på söndag och hade ont i öga, är min förklaring. Antingen har jag petat mig själv i ögat under natten eller så är det som dom säger doktorn.

-Att om man vaknart SNABBT och öppna ögonen fort så kan man få skada på hornhinnan.

Söndag spenderade vi sedan i soffan med pizza,chips och en massa liter dricka.

En helt perfekt bakis söndag.

Så nu börjar vi om med måndag och hoppas på en bra vecka.

Tack till alla doktorer, vänner och djur som har gjort min helg bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards