Jag kan allt

Alla inlägg den 7 november 2018

Av Isabella - 7 november 2018 07:30

Ja så är det verkligen nu.

Livet på min pinne ser ut just så här just nu.

I LOVE mitt jobba oh jag känner att jag utvcklas och får just nu möjligheten att utvecklas. Igår hade jag mitt medarbetar samtal och mitt löne samtal.

Gick som på en dans   Jag vet att jag gör ett bra jobb, jag är engagerad, löser problem, är en omtyckt kollega och försöker sprida ett positivt klimat i gruppen. Vi jobbar i grupp och för att vi ska kunna prestera fullt ut så måste man kunna smaspela och lyssna på andra. Jag tycker och tror jag är rätt bra på det.

Iallafall så fick jag vet att jag ska delta i ett till projekt som heter ÄBIC som inriktar sig på äldres boehov i centrum.

Sedan har jag fått kliva in i något som heter Kvalitets rådet. Det är ett samråd med chefer, sköterskor, arbetsterapeuterna, sjukgymnasterna och vi undersköterskor/ vårdbiträden. Vi ska samlas typ en gång i månaden och se igenom olika saker som vi kan förbättra för våra äldre, saker vi gör som vi kanske inte behöver göra. Vi ska helt enkelt försöka göra livet enklare och lättare för våra äldre och att vi som jobbar runt dom jobbar på samma sätt och göra saker enklare för oss.

Det finns hur mycket som helst man kan börja tänka igenom och porova nya arbetsätt. Detta kommer att bli jätte roligt och jag har många ider i mitt hunvud att pressentera. 

Sedan ska jag och en till kollega delta i ett till projekt som jag inte rikigt har klart för mig hur det ska se ut. Men det handlar om jag förstod rätt om vi som vårdbiträden och undersköterskor vad vi har för roller och vad vi ska göra. Idagens läge gör vi exat samma saker. Så jag tror det handlar om våra roller som vårdare. En typ av utveckling det oxå. Så jag är otroligt glad att min chef vill ha med mig på detta och att hon ser att jag har ett jäkulens driv att vilja förbättra det vi kan förbättra.

Både mina kollegor och vårdtagare är SÅÅÅÅ värt att få det bättre och kan vi tillsammans jobba fram något bättre än vad som finns och görs idag så ska vi självklart göra det.

Så min status på jobbet är just nu på högsta topp    och jag njuter av att gå till jobbet.

På hemma fronten lever jag oxå livet. går som lite på rosa moln. Jag och Micke har det över jävligt mysigt just nu tillsammans, Rebbe är harmonsik och börja planera för att snart starta sitt egna vuxna liv. Doris är alltid snäll och mitt starka piller till att jag håller igång så gott jag kan just nu. För allt är så bra nu FÖRUTOM denna jäkla värk.

Har haft detta skov nu sedan jag började om sen semester. Har nu käkat pronaxen relativ stadigt sedan i början av juli. Har känt att det gett med sig, slutat med pronaxenen. Då har det gått bara en eller två veckor så har värken kommit tillbaka, börjat om och provat dra ner dosen till hälften, emn åter igen har den kommit tillbaka....   

Men har haft turen att den har inte varit så den har stört min sömn, MEN nu har skiten eskalerat och jag har sovit dåligt i en vecka snart. JAG BLIR SÅÅÅÅÅÅ TRÖTT. Och som ett litet pluss på detta så har jag dragit på mig en urinvägsinfektion som jag oxå blir trött och frysen av. Så kvällarna är inte så fart fyllda här hemma. Efter jobbet laga mat,rasta gull grisen och hopp i säng. Just nu har min höft jag hade ont i förr börjat jävlas och armarna som vanligt. Så idag ska jag ta mig i kragen och fara till Eddahallen och köpa mig ett bad kort. För när jag simmade och fick det på recept blev det bättre. Så jag ska ladda om min dosett med full medicinering nu, köpa bad kort och så ska jag bli BÄTTRE.

 

Jag ska köra i två veckor full medicinering och hoppas att detta ge med sig. Och om inte så måste jag höra av mig Umeå igen och kanske funderaom någon annan medicinering.

Men först göra det jag kan för att se om det vänder.

Nu mina läsare så ska jag gossa en stund med Dottan. Sedan ska jag ta och gå och lämna ett nytt urinprov, då jag tror att pencelinen jag har fått inte hjälper mig.

Sedan ska jag ta min älskade hund och gå till Eddahallen och köpa mig ett sim kort.

Och hinner jag och får hjälp av Rebecca ska jag försöka handla innan jag börjar jobba ikväll.

Ha en bra dag alla och glöm inte att skratta.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards