Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 4 december 2018

Mycket följer med

Av Isabella - 4 december 2018 07:01

Hej och god morgon.

Att vakna upp til ldenna syns ar inte ........vad jag ville

   och direkt ser man någon som skriver på instagram

-ÅHHHH äntligen blir det ljusare     Ser det lika mörkt som igår. Tycker inte allt det är ljusare. Man blir blötare, Doris blir plötsligen spårhund som skulle platsa i VM "lukta på alla spår vi ser" och jag klär mig FÖR mycket. Så min slutsats är, att snö fuck off!

Gårdagen var min lediga dag efter jag jobbat denna helg. En mycket vanlig helg med ingredienserna , sjuk personal, stress när man väl är hemma, glada pensionärer och en del mindre glada pensionärer. DEt som var annorlunda var att jag var utlånad till Klintforsen hela lördag och det ser jag som en utmaningn. Via har vissa i våran arbetsgrupp som ser utlåning som något jobbigt ,något dom inte vill och vill gärna byta bort sina utlåningar. Visst är det alltid roligt att vara där man känner sig trygg och vet vad alla vill, men om an kan sitt yrke så tycker jag inte det är något problem. Det är en utmaning att få vårdtagarna att känna att jag vet vad jag gör och att få dom att säga själva att det var jätte roligt att träffa mig och att jag är SÅÅÅ välkommen tillbaka.

Alla jag var in till var jätte trevliga och allt gick väldigt smidigt. Sedan var ju personalen på Klintforsen väldigt trevliga oxå. Söndag så hade jag timmar. Så jag stressde hem, for och handlade fika och sedan for vi och fikade hos mamma. Det var trevligt och mamma vart jätte glad över att Rolf följde med.  Sedan hem, rasta Doris, bädda ner sig i soffan med Micke och vila 1 timme, iväg och äta med Micke och sedan tillbaka till jobbet.

Jobba skiten och musten ur mig, och sedan hem igen.......   

En helt vanlig helg allså. Igår där imot så var mmin lediga dag och jag och Rebbe hade pratat om att vi skulle träffas. Men vi kom överens om att vila ut till efter 10. Efter redan kl 8.30 får jag ett meddelande om när vi ska vara med varandra? Hahahahahaha..... men vi skulle ju vila till 10 sa vi ju.....

-Men jag har inget att göra....

-Ja men kom hit då så gör vi oss klara snart.

Efter hon flyttat så har hon börjat stiga upp före kl 12, hon städar uppe efter sig själv och hon släcker lampor för att det inte ska gå så mycket ström. Allså blivit medveten om att saker kostar och man kan dra ner kostnarderna. Allså har hon lärt sig något av denna tjat mamma    Jag har en underbar dotter som jag älskar mest i denna värld. Iallfalll så blev det att vi for till coop och handlade, var på stan och handlade. Sedan hem.

Efter som jag inte har något typ av känsla för att pynta tog jag Rebbe till hjälp. Så vi lyckade klä granen. Så nu har vi lite jul här hemma.

 

På våran shopping runda hittade jag oå något OTROLIGT onödigt att köpa.

 

En kläning till Doris    Jag vet..... helt jävla onödigt och löjligt. Men hur söt vart hon inte efter 1 timmes träning för att få henne att röra sig i kläningen och sitta framför granen somm hon är livrädd för.

Så 49 kr var det värt för att få visa upp hur jävla söt hon vart.

Vi ska klänings träna en stund varje vecka så på julafton ska hon få ha på sig kläningen en stund och stayla   

Undra om det är ho som mår bra av att stayla eller jag .....hahahah troligen den sist nämnde.

Idag jobbar jag 12-21.30 så nu snart blir det promenad i snön och sedan äta innan jag åker till jobbet.

Ha nu en bra dag alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards