Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Allt är dubbelt.

Av Isabella - 5 december 2018 07:48

God morogn på er alla.

När jag nu tog bort facebook så har jag upptäckt hur mycket saker somm denna sida har smygit sig in i mitt liv. Facebook är ett typ av ego knark. Sedan ala dessa sidor man ska logga in på som man har kunnat logga in med facebook kontot    Herregud vad jag har fått göra nya konton och lösenord. Inte direkt ett världs problem, men man märker hur mycket detta konto har en del av ens liv. Hur går det då för mig ?

Jo ganska bra. Visst inser jag att facebook tar en massa tid av en liv och visst känner jag att jag har inte riktigt samma insikt i andras liv som förr. MEN varför ska jag ha det?

Vill jag ha insikt och veta saker bör jag ju bara ta telefonen och ringa och prata med dom. Och vill någon veta något om mig så ring gärna mig.

Men det går rätt okej för mig utan "nyfiken boken" fast jag är rätt nyfiken själv. Men nu förtiden behöver man inte vara nyfiken. Man går bara ut på sociala medier och hipps vipps så ser man alla hemligheter. Världen har kommit till det att vi alla ska visa våra svagheter öppet,  ska prata om det med alla och vi ska framför allt inte skämas över det.

FAST jag tycker allt detta får motsatt eftekt. När man blottar sig  så finns det alltid någon somm ska tycka något annat och genom det så känner den som har blottas sig både dum och skamsen. Resultatet har ju blivit att skit sprider sig VÄLDIGT fort går inte få stopp på. Idealen är galan både för killar och tjejer och strävan efter att få mest "likes" är galet.  Jag reagerar oxå ibland på endel kädisar som verkligen vill jobba för att motverka kroppshetsen. Men som samtidigt använder sig av alla sociala medier som finns och som samtidigt lägger upp bilder på lyxiga semestrar,brundränd kropp och  tillgjorda bilder. För mig rimmar det lite dubbelt. Vill vi verkligen få bukt på detta med hetsen runt våra kroppar, den galna jakten på likes och framförallt hur en liv ska se ut för att man ska bli populär, så behöver vi sluta sprida det på sociala medier. Efter alla dom här populära sociala medier kom så har samhället blivit ett krig på att var populär, snygg, lycklig,rik och framgångs rik.

Själv andvänder fortfarande instagram, men hur länge det vet jag inte.

Världen kommer i dubbla kopier ibland och vad man gör med kopian bestämer vi. Vad jag vill säga med detta inlägg är att vi säger en sak, men vi gör en annan sak, allt för att få så många like som möjligt. Vi är slavar under "tyck om mig" förtrycket näst intill allihop.

MEN vi kan ta ett eller två steg tillbaka och beskåda allt göra något åt det om vi vill.


 

Nu ska jag ta min hund ut i sata snön, duscha, fara och sälja guld och silver och försöka hitta på något roligt.

Ha nu en bra dag allihop.

Jobbet väntar ikväll. Allt kan hända där.....

   
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards