Jag kan allt

Alla inlägg den 6 februari 2019

Av Isabella - 6 februari 2019 15:34

  Allså denna jäkla kyla. Jag hr några kilon som måste bort och jag har en hund som får jäkla ont i tassarna när det är så här kallt.

Så långa rappa promenader är inte på tal. Både jag och Micke behöver ändra våra intag och det har vi börjat med i veckan. Men vi behöver oxå MOTION.

När ska det bli mildare.....???

Är sååå otroligt less både snö och kyla. Så nu orkar jag inte invänta mildare väder utan nu idag har jag och Doris börjat sko träna henne. Jag har haft skorna länge men hon gillar det inte. Hon släpar ett ben oh tror hon inte kan gå på bakbenen. Jag ger upp direkt för jag vill inte hon ska känna sig dum. Jag vet...svagt av mig. Hon dör inte av att ha skor och lära sig det. Så idag harjag kört med träning. Ska träna henne varje dag en lite stund då och då och hoppas på att hon accepterar dessa skor.

Tyvärr kan jag inte lägga upp videos, så ni kunde få se hur roligt det ser ut. Men övning ger färdig het och kanske på några dagar kan hon acceptera att ha dom när hon går ut och kanske hon känner att det inte gör ont i tassarna.


Nu har mina två lediga dagar snart gått och jag ska åter igen till jobbet. Idag fick jag ett meddelande från en extra kollega som undrade om jag jobbad för han skulle jobba. NÄÄÄÄ tyvärr gjorde jag inte det. Ibland klickar man bara så bra med folk och man jobbar som ett team tillsammas. Det är underbart när man har sådanna kollegor. Jag är lycklig lottad och ha flera sådanna som jag GÄRNA jobbar med. Jobbet blir så mycker roligare och man kanske till och med har skit roligt på jobbet. Det händer då mig ganska ofta. 

I veckan hände det mig något som har börjat gå mig på nerverna senaste tiden. När det kommer in folk och frågar hur jävligt vi har det. När folk alltid ska klaga på sitt jobb.

Allså skulle jag ogilla mitt jobb så mycket och måsta gå dit så skulle jag verkligen sluta. Eller så tror jag mer att det är som ett mantra man kör inom vården och antar att det alltid är dåligt att jobba inom vården.

Men det är det ju inte. Jag finner itt yrke verkligen otroligt fritt, roligt och spännande. Att få lära känna den äldre befolkningen som kan och vet så mycket är otroligt spännade, att få skratta med kollegor är JÄVULST roligt och att kunna få ledigt när man ska göra något roligt är ju underbart. Tänk om man inte hade något jobb och aldrig behövde ta ledigt...... hur tråkigt vore inte det.

Att vårat jobb ibland är stressigt och jobbigt är helt normalt som på alla andra jobb. Att vi blir sjuka och behöver vara hemma är helt normalt, men vi har turen att det finns ett vikarie system och det oftas kommer in någon och jobbar för oss. Inte alltid med oftast.

Sjukdomar kan varken vi eller chefen se komma och jag är helt övertygade att alla flesta gör sitt bästa för att få dagen att flyta på.

Så om vi någon gång ska kunna höja statusen på vårat jobba så måste vi sluta klanka ner på vårat eget yrke. Ser man vården som ett yrke där det ALLTID är kaos så bör man nog sluta och byta inriktning.

Det finns mer glädje än kaos i vårat yrke om man verkligen tittar efter.

Nu ska jag fixa lite hedelig svensk husmanskost.

Köttbullar och potatis med gräddsås och lingonsylt.

OCH jag ska drömma mig till varmare länder.........

 




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards