Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 februari 2019

När bitar faller på plats

Av Isabella - 21 februari 2019 08:06

God morgon på er


Torsdag idag och detta är min sissta vilodag. I morgon sätter jag mig upp igen på hemtjänst hästen och börjar om. Jag har nu varit hemma hela veckan och vilat och värken känns lite bättre och mitt månde efter det tragiska med en vårdtagare känns just nu mycket bättre. Så jag har bestämt mig för att återgå och hoppas allt fortsätter i samma fart framåt.

 

Igår hände det en mindre olycka för mamma. Tydligen hade personalen hittat henne i korridoren sittande på rumpan. När dom hjälp henne upp så ville hon inte riktigt stödja på benet och dom bestämde sig med sköterskans åsikt att skicka in henne på akuten. Så jag följde med upp. Redan när jag träffade mamma på hennes bonde så såg jag att något troligen inte var av. När ambulansen kom så stod hon upp på  båda benen.

Men ändå bra att få kolla upp, så hon inte hade fått någon spricka. Så jag och mamma åkte in och dom kollade upp henne.  

Sååå söt hon är. Ibland kan jag bara sitta och titta på henne och känna min gammla mamma själ där någonstanns.

Komma ihåg allt klokt hon sagt. Mamma var som lite glad att komma sig ifrån bondet en stund och det vart som en utflykt för henne    När man har det jobb jag har så träffar man ganska ofta ambulans personalen. Jag har under mina år träffat många och oftas återkommer samma killar/karlar/ tjejor. En gång var det ganska specillt tillfälle och jag och en av killarna fick jobba ordentligt för att få in en vårdtagare. Denna kille har jag nu träffat typ fyra ,fem gånger och han är jobbigt trevlig på ett bra sätt. Han kom igår och skulle hämta mamma och han sken upp direkt han såg mig och sa

-Oj HEJ är det du.....en kändis.

Jag kände mig fnittrig och hejjade tillbaka.  Varje gång jag träffar han så berättar han för mig hur duktig jag är.

Igår så sa han

-Jag har skrytigt om dig för mina kollegor.  Du är otrolgit duktig på dit jobb, den bästa jag har sett, jag säger inte det för att bara säga det. Du är duktig......

En anna gång sa han att jag  var speciell och att det inte finns så många som lägger ner sin själ i det jobba man gör. Men att han tyckte jag var otrolig.......

Han är otroligt duktig på att få mig lite ur balans. Inte för att jag blir kär i han eller något sådant, men för att jag är SÅÅÅÅÅÅ otroligt dålig på att ta åt mig beröm. Orden som kommer  ut ur min mun när jag försöker säga något tillbaka låter bara löjliga.

Fåningt eller hur. Måste öva upp mig på att inte bli fånigt fnittrig

   

Nu idag har vi tydligen fått en jäkla massa minus grader igen och jag ska snart övningsfara på jobbat. Jag hoppas på att eftermiddagen kommer att bjuda på lite minder minus, så Doris vill gå ut på en promenad.

Solen verkar skina och jag kanske till och med måste övnings ha på mig solglasögon idag. Vi får väl se.

Men som det känns har endel pusselbitar fallit på plats och jag har städat upp alla fack i hjärnan. Så nu håller jag tummarna på att INTE bli förkyld. Micke har varit JÄTTE förkyld från förra helgen och hela veckan, men jobbat endå med feber. Har försökt hålla  mig från hans bakterier, men det verkar ha gått dåligt. Inatt har jag fått ont i halsen och snoret har börjat rinna. Så jag hoppas nu bara att febern håller sig borta.

Nu ska jag mysa pysa med filten en stund och sedan åka mot jobbet.

Vi syns kanske sedan bloggen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards