Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 maj 2019

Jag har slutat pausa

Av Isabella - 6 maj 2019 15:10

Hej hej på er alla

Nu har jag tagit mig en lång paus från bloggande och från Facebook. Både för att jag inte har haft något att skriva om och för att jag har försökt avgifta mig från den värld som vi alla lever i nu förtiden där "likes" och uppmärksamhet är prio ett.

Jag vill försöka lära mig själv att jag behöver inte många like för att få ett typ av godkännde eller en bost i mitt självförtronde för att känna jag är bra och omtyckt.

För jag vet att jag är det och jag ska kunna lära mig själv att känna det utan att andra måste säga det. För ska man vara riktigt älrlig så vet man att typ 80 % av likesen är bara ett knapp tryck och inget rikigt "likes"   

MEN nu har jag öppnat upp min facebook igen och det vart väl inte rikigt som jag tänkte mig.

Jag öppnade det för att komma åt köp och sälj grupperna, och tänkte inte använda det till något annat. Det tog ju inte mer än några timmar så fick jag vänförfrågningar. Okej tänkte jag, jag godkänner endas min närmaste familj. Sedan kom mer  och mer frågor från olika.........

Men jag har bestämt mig för att inte andvända facebokk till något annat än köp och sälj. Jag kommer inte lägga ut bilder och jag kommer inte godkänna alla som inte finns i mitt liv. Allså kommer några att bli nekade och det är inte för att jag ogillar folk eller är stor av mig, utan för jag behöver inte dela med mig av mitt liv till alla som man någon gång har prata med, jobbat med eller gått skola med. Jag kommer endas godkänna folk som finns i mitt liv som jag delar livet med.

 

Livet leker på och förra veckan kunde man känna att sommaren var på G. Men nu känns det igen som vintern är på väg. Jag har tagit fram vinter jackan igen och Doris behöver inte ha med sig vatten på promenaderna.

Det ironsika med detta är att om mindre än en månad så ska jag och Micke sova i tält på Sweden rock    Idag känns det somm ett omöjligt uppdrag, både för kylan och för mina stela leder. Men jag hoppas och hoppas att värmen snart vänder mot Sverige igen och lämnar regnet i något annat land.

Sommaren är antågande och det finns massa roligt saker som ska hända. Doris har fått plats hos hunvaken redadn så jag vet att hon har det bra när mamma är ute och slamsar runt.

Tussanhar vi beslutat nu att hon ska få somna in........ det gör ont i mig och jag känner mig som en jävla skit när jag skriver det. Men hon är gammal och bakbenen hänger inte rikigt med, sedan löser hon kopiösa mänger hår. Vi har pratat om dett länge nu och idag tog jag mod till mig och ringde och bokade tid. Det känns jobbigt och förjävligt men något som behövs göra.

 

I veckan så hon får lyx mat och katt mjölk hela veckan och hon ska få ligga på mig hur mycket hon vill, fast jag kommer att se ut som en hårboll.

På mamma sidan är det som vanligt typ. Försöker nå VC för att prata med mammas doktor om mer medicin, men dom lyser verkligen med sin frånvåro. Har sökt läkaren två gånger och dom lovat att hon ska ringa , men det har då inte hänt. Så imorgon försöker jag sista gången och annars får jag väl gå dit och vara lite sträng.


 

Helgen var perfekt. Fredag vila och tv, lördag fest med två underbara filurer. Jag skulle bli bjuden på mat och välja resturange. Jag valde FEL ..... jag valde Panda house. Vill man äta kinamat helt okej val, men väljer man kött så nej tack. Jag tog oxfile och villeha den medium. Den var genomstekt    segt och torrt. Samma för Emelie som tog entreco.

Men nu har man då provat och vet hur det är.

Sedan puben med många roligt skratt och överaskningar.

 

en till överaskning som överraskade mig mest var att jag åt lax igår och lagade till den OCH tyckte det var gott.

Min dotter har lärt mig detta recept och det är faktisk gott. Så kan man få in lite fisk i menyn på veckorna är det ju super bra.

I morgon¨åker jag och rebbe till luleå för att avnjuten en kväll med Fredrik Stenn. Han som är hundvetare. Han ska hålla en föreläsing om våra päls bollar och det ska bli rikigt roligt. Jag och Rebbe ska fara efter 12 så vi hinner käk och bara mysa. Jag ska bjuda henne för hon är så snäll och ställer upp när hon kan och sköter Dottan.

Hon bor ju inte hemma nu så det är mysigt att få vara med henne en dag.

Nu ska jag fixa lite käk till mig och gubben och sedan ska man väl försöka ut och motioner hunden och gubben.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards