Jag kan allt

Alla inlägg den 16 maj 2019

Av Isabella - 16 maj 2019 08:39

Allså ibalnd funderar jag hur saker blir.

Jag har idag på morgonen pratat med min vän som har varit hemma pgr av utmattnings sydrom. Man ser på långa vägar att hon är utmattad. Hon är inte någon som är sjukskriven jämt och ständigt utan försöker bemästra denna sjukdom och kämpar in i det sista. Men hon har nu igen för andra gången fått avslag på sjukpening av försökringskassan    Jag förstår verkligen inte VARFÖR ? Om dom träffat henne hade dom sett med egna ögon en människa med dom syntomer hon har skulle hon behöva vila. Nu är det inte så hon har varit borta på heltid utan verkligen försökt jobba både 50% och 75%.

Försäkringskassan har under många år blivit ifrågasatta i olika fall i media och det får mig att fundera hur många fall får avslag som verkligen behöver vara sjukskrivna men dom ORKAR inte överklaga? Hela systemet borde granskas och göras om på något sätt, för att se till att dom som verkligen behöver hjälp.

Fuskar kommer det alltid att finns hur man än gör, men att missa dom som verkligen behöver hjälp får inte missas.

Det var första nageln som irriterar mig.

Den andra är att jag får ingen jäkla medicin   

Jag har nu haft en jävla torr hård hosta i nästan en vecka. Ingen slem, ingen feber, inte ont i halsen, men en rethosta från hell! Har gjort allt i min makt hemma för att stilla denna hosta. Har sovit i Rebbes rum nu i veckan för att inte hosta sönder Mickes sömn. Jag hostar tills jag spyr, jag har fåttt magmuskler som hulken och jag är öm i mina revben.

Så igår ringde jag VC och frågade om jag kunde få mig lite cocillana som jag skulle kunna ta på natten för att få sova.

Alla andra mina bekanta verka få detta utskrivet hit och dit, så jag var förhoppnings full.

Men NEJ   

-Det är ingent vi skriver ut bara......du måste först prova ....dittan och dattan.... bla bla bla bla.....

Jag hade verkligen förtått om jag var  en som gillade mediciner och ringde då och då för att få olika mediciner. Men jag är TVÄRRTOM. Jag gillar inte att ta mediciner och jag tar verkligen inte en alvedon om det inte behövs.

Det enda jag ville var att slippa vara vaken 3 timmar per natt och slippa ha ont i huvudet för att jag hotat ut alla hjärnceller. Det var den andra nageln!

Den tredje nageln är ju detta som kom till mig genom nyheterna igår.

ALABAMA !!!!

Hur är det möjligt att dom har som förslag att rösta fram ett TOTAL förbud att ta abort? Allså hittar inte ord på hur otänkt det måste vara. Det som gör mig mest förbannad är att det är kvinnor som oxå tycker detta och godkänner detta? Lagen kommer bara att ge kvinnor där livet svävar i fara ge möjlighet att göra abort. Inte om du blivit våldtagen eller om du utsatts för incest.

Hur tänker dom där? Och hur fan kan man gå bakåt i tiden på detta vis? Har detta med religon att göra eller vad är grejen? HEJA USA !

Min egen åskit är att det verkligen finns människor som har pytte små hjärnor och som verkar vara genom onda.

Nu är alla naglar utagerade och jag ska ägna mig åt denna soliga dag. Idag blir det promenad med Dottan vid älven och träffa Idha och Wille. Sedan städa undan och fixa middag till min man.

Allså ett helt vanligt liv i stillhet. Jag älskar stillhet och tysnad.

Igår var jag och käkade middag med mamma.

 

Nu vila en stund och sedan packa ryggan med saker för en dag ute i solen.

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards