Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2019

Jag eldar igång humöret

Av Isabella - 22 augusti 2019 08:19

Allså igår på morgonen så vart mitt humör igång eldat av nyheterna (som vanligt ibland)   

Vaknade till nyhetern om att en äldre man hade blivit biten av en krokodil på Skansen. När räddningstjänsten/polisen kom till platsen så hade mannen hela armen innanför det höga glaset och krokodilen hade fått tag i hans arm.

I mina öron ringde tonen "skyll dig själv" !

Jag har nämligen själv varit på skansen för några veckor sedan och själv varit och tittat på krokodilerna. Glaset in till dom är väldigt högt och det står flera STORA skyltar att man EJ ska vidröra glaset, Man får EJ kasta in saker till dom och man ska ABSOLUT inte hålla händerna över glaset.

Så vad var det inte denna man förstod??? Nu under dagen hörde jag flera gånger man var och pratade med Jonas på kavariumet om HUR kunnde detta hända? Är glaset för lågt? Är krokodilerna aggresiva?

Allt för att skylla på att Skansens säkerhet är för låg och att det är dom som ska stå till svars för detta.

Men herregud...... ta lite jävla ansvar du som helt plötsligt råkade ha klättrat upp mot glaset och sticka in HELA din arm till krokodilerna. När det stod klart och tydlige att allt du gjorde var förbjudet.  Visst måste vi vuxna människor kunna ta ett eget annsvar över våra egna beslut. 


En annan sak jag oxå hörde idag på nyheterna var att någon kille i Moderaterna har Twittrat något dumt om Carl Bilt. Och har nu gått ut med en ursäkt. Nu frågasätts det om det ska förbjudas att andvända socialmedier i politiken Twitter konton och kanske facebook konton.

HELT jävla rätt.

Jag som jobbar inomm vården får inte skriva om mina vårdtagre eller avslöja saker om mitt jobb. Ungdomar blir av med telefonerna på skolor. Vad är det för skillnad på politiker? Kan in inte förgå med gott exempel och sluta skicka påhopp på varandra så bör nu INTE få ha massa media konton för att sprida eran skit. Ni är dom som ska leda Sverige och göra det till en trygg plats, så kan ni inte sköta er så tycker jag absolut att ni inte ska ha ett förbud. 


Ibland kan jag verkligen förvånnas över hur vi människor tänker och hur vi mer och mer alltid ska hitta en sydabock någon annanstans. Att vi alltid kan skylla ifrån oss på olika saker. Att ta eget ansvar för hur vi beter oss sitter ibland otroligt långt inne. Och det är så att media och annat oxå verka vilja hitta sydabockar.

DÅLIGT och det irriterar mig verkligen.






 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards