Jag kan allt

Alla inlägg under augusti 2020

Av Isabella - 25 augusti 2020 07:27

God morgon på er 


Fan, vaknade med illamånde idag oxå. Hade det hela dagen igår oxå. Först tänkte jag ...TÄNK om jag är med barn......men jag kan ju inte bli det längre, så jag skakade av mig den otroligt dumma tanken snabbt    Jag mår illa och är som hungrig men endå inte. Nu på morgonen mådde jag skit illa och idag förstår jag att det är ju maggatarren som har kommit som en super paket på posten. Inte förvånande nu när jag käkat pronaxen snart i 4 veckor. Sedan lever jag väl kanske inte det nyttigaste livet.

Helt enkelt lever jag lite syndigt med, godmat, fest och kanske 2 mys kvällar för mycket. 

Men jag vill då absolut inte klag över det, utan bara ta fram orsaken i ljuset. Detta ligger på mig själv till 60% och kanske medicin till 40%. 

Jag har iallfall lyckats fika nu och just nu känns det okej. 

Helgen som var sprang ifrån mig. Fredag blev det bara slappa framför tv. Vi såg "Morden i Sandhamn", as bra svensk serie om man gillar svenskt. 

Lördag blev det städa, motionera med Ida och Wille på vitberget lång in i skogen. Är är ju rädd för skogen lite. Typ om det kommer älg eller björn. Älgen har ju kalvar nu och då är dom inte snälla. Men Ida övertygade mig att hundarna känner ju långt före om det är något djur i skogen. 

Det fick hon äta upp   Vi kommer och går och hör hur det låter konstig i skogen. Både jag occh Ida börjar snurra på skallarna  och ser att typ 6 meter in i skogen står det ett rådjut. 

Hundarna visade inga tecken alls på att dom kände av detta   varken i lukt eller hörsel. 

På kvällen blev jag spontan bjuden till Ann-Karin (mina granne) och Therers för en kväll, där vi kunde diskutera igenom livets stora gåta. KARLAR !!!     Nä jag skojade halverst med er nu. Men vi hade en super trevlig kväll och slutade som vanligt med att jag och Ann-karin tar en lite rastning med hundarna. Går sedan hem och känner mig super nöjd med kvällen.

 

Ska just hoppa i sängen då jag ser ett paket ligga i mina säng. Ja givetsvis så hade min man då varit världens snällaste och fixat en "bröllops present" för vi hade ju 12 årig bröllopsdag i söndags. Så jag fick lite små gotta  och en middag kl 17.00 på Texas Longhorn. 

Så gulligt och snällt av han , men detta ställde till det attjag själv stod där nu utan en tanke på hur jag skulle styra upp detta. 

Iallfall så tog jag mig ut kl 12 med Doris. Ska nämna att det inte var helt lätt som en plätt. Var rätt trött. Men tog min hund och gick, för att ordna upp detta till Micke. 

Efter 1 tinnes snurrande så blev det , bakelse och ett peresent kort på att få spela på "kafe på bit"  och en fri lunch den dagen vi ska och spela. 

Så söndagen skred fram, vi hade det mysigt och vi åt en jätte god middag. 

Nu ska jag rekomendera en AS bra serie på Netflix som heter "Dirty John" ! Det finns två säsonger av denna serie och vi har redan börjat på den andra. Men den först handlar om en meddelålders kvinna som träffar en dröm prins. Han är snygg, perfket och är läkare. Men rätt snabbt börjar det hända saker runt denna karl och det framkommer att denna man inte är det han ut ger sig för. Vill inte skriva mer , men se den. 

Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch och sedan ta mig ut med Doris. Lovade i ett trött tillstånd igår att jag skulle skriva handlingslista och fara och handla idag oxå. 

Känns just nu som jag vill inte se mat överhuvet taget. Men det ger väl med sig. 

Ha en bra dag nu på er så hörs vi sedan någon dag. 


Av Isabella - 19 augusti 2020 07:52

God morgon folket     

Vilken omvänd morgon det var idag. Igår vaknade jag knapp, jag var AS JÄVLA trött, hade sovit super dåligt och var stel som en pinne i kroppen. Idag vaknade jag av mig själv kl 6.00, kände att jag var rätt pigg, har sovit super bra i natt. 

Så olika det kan vara. 

Idag jobbar jag kväll och börjar kl 12. Så jag har tänkt hinna med blogga, damsuga, promenera hunden, äta lunch. 

När jag tittade ut så såg det verkligen dassigt ut och kallt. Nu på morgonen så brukar det vara ganska kallt. Det känns att vi går mot hösten. I måndags så tänkte jag till och med ta fram en tjockare jacka. 

Men när jag väl kom ut så var det ganska varmt och tydligen ska det ju bli jäkla varmt idag ?   Känns lustigt.

Idag väntar jag oxå mitt "knivbrev" så jag får prova mina ny/gammla knivar. För er som inte vet vad det är, så har jag skickat in 3 st knivar för slipning. Och om man tittar på deras hemsida så har dom fått JÄVULST bra resentioner.

Så jag väntar nu med späning på att dom ska dampa ner i mina brevlåda. 

På Doris fronten går det halv bra eller halv dåligt. Ena tassen har blivit bra, men den andra är inte bra. Så nu måste jag skriva till veterinären om detta och se hur vi ska gå vidare. 

Ser liksom pengarna flyga iväg.    Men jag visste detta när jag köpte lilla gumman, och självklart lägger jag dom där bara hon får mår bra. 


 

Nu ska jag bara vila till mig lite, sedan gå en prommis med Stina och Rex. 

Hoppas ni alla njuter av den värmen vi har nu och krämar ur sommaren/hösten alla godbitar. 


 

Sedan vill jag bkjuda på något otroligt fult.....hahahahha. Ni vet detta med filter på mobilen. Typ alla andvänder det. Oftas för att man ska bli lite snyggare. Jag är lite tvärrt om ....jag gör mig lite fulare. Iallfall så känndes detta filter lite konstigt. 


Bilden till vänster är filterfri och den till höger är filter.....hahahahha men skrämande vad lika dom är. Man ser ingen skillnad. 

 

Borde jag börja tänka på något ........typ tiss operation, vikt, eller borde jag bara vara nöja att jag behöver inga filter    

Jag gillar inte att fara fram med osaning om hur jag ser ut. Det mest skrattretade jag vet är folk som har ett instakonto som är preppat med bilder dom dom själva i olika vinklar med maxade filter och när man VET att saningen inte ens är i närheten. 

Men alla gör ju som man vill och idag bjuder jag på denna fruktansvärt fula bild på mig    


Av Isabella - 18 augusti 2020 19:55

Idag kom det otroligt sorliga beskedet att en man som varit försvunnen sedan söndag kl 13 hittades avliden.

Han bodde på ett bonde och hade alzheimers och behövde andra medicinska åtgärder dagligen. 

Han hade lyckas ta sig ut och gått iväg. 

Det har vait ett stort pådrag sedan i söndags, med både poliser, frivilliga, helekoptrar, drönare och hundar som har sökt efter denna man. Tyvärr hittades han avliden idag. Mina tankar går direkt till anhöriga som troligen har svävat i rädsla, ångest och besvikelse under dom här dagarna. 

Att måsta ta i mot ett besked att han inte var vid liv , måste vara fruktansvärst    Jag kan bara tänka mig in i denna situation själv om min mamma skulle försvinna. Man skulle ju gå sönder av oro. Att veta att hon skulle virra omkring där ut och inte veta vart hon är, att hon inte får sova i en riktig säng och få värme och mat.....jag ryser bara av tanken. 


Sedan går oxå mina tankar till den personal som jobbade detta pass när denna man tog sig ut. Så otroligt jobbigt och vilken skuld dom måste känna. 

Jag vet att detta kommer att troligen skrivas om, och frågan på HUR kunnde detta hända kommer att ställas flera gånger. Det är nog det personalen oxå kommer att tänka själva en tid fram över. 

Jag hoppas verkligen att dom har en bra chef, att dom får den hjälp dom behöver och framför allt att dom inte känner skuld. 

För detta ansvar ligger inte på personlens axlar. Som vården ser ut idag så är det ALLTID minimalt med personal på helgerna, både inom bonde och inom hemtjänst. 

Jag vet hur det ser ut på alla bonden, både för att jag jobbat på bonde och har mamma på ett. Långa stunder kan det vara att det är endast 2 personal som ska se till kanske 10 personer. Finns det då kanske 3 dementa oroliga brukare som vandrar omkring, samtidigt som man har flera dubbel bemaningar. Detta resulterar ju självklart att dom här tre dementa kommer att måsta lämnas utan uppsikt flera gånger under dygnet ,när personlen måste ta hand om dubbel bemningen. Så ser det ut på alla avlelningar. 

Det är omöjligt att personalen kan ha kolla på alla 100% av sitt arbetspass. 

Jag vet när min mamma var som mest orolig, så önskade personalen en extra som kunde vara med min mamma under dagen. Jag pratade med chefen och det ordnades, MEN tyvärr så åts denna person upp av att det var sjuk personal, så helt plötsligt så skulle denna person hjälpa till med allt annat och detta med att finnas där för min mamma gick inte. 

Detta ansvar ligger i våran regerings händer. Det är våra politiker som bär detta ansvar att vi försummar, inte kan ge våra äldre den trygghet och riktiga proffiisonella vård vi skulle kunna ge, OM vi skulle få mer kompitent folk, mer pengar till vården och framförallt att vi får bli mer personal på våra avdelningar och inom hemtjänsten. 

Det är NI politiker som bär ansvaret att det försvinner dementa ut genom dörrarna, pgr av att det är OMÖJLIGT för pesonalen att ha uppsikt över alla helt och fullt ut. 

När ska NI förstå det. Eller är det så jäkla lätt att bara blunda och sprätta pengarna på roligare saker? 

Men det är ju klart att den dagen ni själva kanske behöver vårdas på något hem, så kommer ni förmodligen ha råd att lägga in er på något privat bonde där ni har ordentligt med personal, där ni får den rätta omvårdnade, för ni har ju pengar. 

Men vad ni kanske glömmer i mellan era fina middagar och dyra lägenheter, är att det är dom här människorna som bor på dom vanliga bondena som har byggt detta Sverige vi lever i nu. Hur vill vi tacka dom ?? 


Jag hoppas verkligen ingen beskyller personalen över vad som hände nu här i kommunen. Jag hoppas dom får en riktig ursäkt från ledninge, regerigen att dom inte fick möjligheten att skapa en trygg plats för dom äldre. 


 



Av Isabella - 14 augusti 2020 13:59

Allså jag höll på smälla av igår, när jag satt och läste Norran. 

Jag läste en arteikel om en våldtäkt. Det var en ung man som först har tagit nervärderande på en tjej på flera ställen på hennes kropp, vid senare tillfällen har det förekommet ett sexuellt umgängde och det har inte varit frivilligt från flickan. Hon har inte varit med på detta. 

Tingsrätten bedömer att han har gjort sig skylldig till en OAKTSAM våldtäkt    Öhhh vart hittar man på alla kryphål? 

Antingen är man våldtagen eller så inte. För den våldtagan så finns det väl inte olika nivåer på detta övergrepp. Hur i helvetet kan en tingsrätt bara hittapå det? eller är det lagen som har hittat på detta? 

 Så här står det i artikeln


-Brottet oaktsam våldtäkt handlar om att den som utfört sexbrottet inte har varit tillräckligt NOGGRAN med att försäkra sig om att den andra personen deltagit frivilligti på en sexuell handling.


Men hur jävla dumt är detta inte? Våldtäkt är våldtäkt pungt. Denna peron/personer som hittat på denna rubrucering vill jag ha en bild och adress till. Vill lätt besöka han /hon och ha mig en prat stund. 

IDIOT rakt igenom. Sedan att någon åklagare andvänder sig av denna ursäkt är ju fan skrämmande. 

OCh givetvis så nekar pojken till allt.....

Varför inte lära denna pojken en hård läxa direkt med ett oedentligt straff, och sedan ha sexsuell undervisning med han på kvällarna i ett års tid, så han vet hur fan man bete rsig mot kvinnor/ tjejor. 

SJUKT !! 


En till sak som retar mig så jag kokar är oxå. 

Länstyrelsen har besökt en kvinna med en jävla massa hundar i början av maj. Hon har flera vuxna hundar och valpar. En hund har en stor böld under magen. Många av valparna verkar ha inflamationer i ögonen. Länstyrelsen ålägger kvinnan att besöka veterinär med hundarna. 

I mitten av maj återkopplar länstyrelsen och kvinnar säger då att hon har ringt till veterinären, men inte fått något svar. 

Inget mer görs, förutom att länstyrelsen säger att kvinnan ska kontakta dom igen.

Vid trejde kontrollen i slutet av JUNI så har kvinnan FORTFARANDE inte varit till veterinären med hundarna.

Inget gör av länstyrelsen.

I mitten av JULI så meddelar kvinnan själv att hunden med bölden under magen ska avlivas. Hon har fortfarde inte varit iväg med valparna till veterinären säger hon själv, hon skyller då på att dom har semester. 

Vid det tillfället säger länstyrelsen att hon måste in med valparna och att alla journal kopior ska skickas till dom och att hon är tvingad att följa veterinärens råd som hon får. 

Nu är vi i mitten av aug och länstyrelsen väntr på att kvinnan ska skicka journal kopiorna. Och kommer dom inte om en vecka så får vi åka dit igen och trycka på henne.......


Men för fan hur tapiga är länsstyrelsen? Valparna har allså haft problem med ögonen sedan MINST i maj och denna kvinna verkar inte ha för avsikt att göra något åt det. Troligen bryr hon sig inte, efter som hon inte går till veterinären. Typisk en som bara vill ha pengar för valparna. Hon ser inte att dom är individer utan hon ser små penga lappar som springer runt. 

Länstyrelsen ni är ett skämt i detta fall. Ta hundvalparna från henne. Sätt ett djurförbud. Eller prova själva att gå runt med ögon problem i ca 3 månader.  Om vi har en myndighet som ska kunna träda in och skydda våra djur som inte kan prata för sig själva, varför gör vi inte det då. Visst ska alla få en chans, men hallå där länstyrelsen.....3 månader ...... med jävligt dålig ursäkter!

Vad är eran ursäkt? 


Vi skryter om att vi har så bra regler i sverige, men ibland bör vi kanske  uppdatera regelboken. och bli lite mer håra och sluta dalta.


Helgen knackar på dörren och den är typ uppbokad. Ikväll ska jag gå ut och äta middag med mina skolkompisar. Super roligt att man fortfarande träffas ibland. Sedan blir det hem och kasta upp mina fötter på Micke och njuta. 

I morgon blir det att bjuda ut mina dotter och Oliver på middag. Vi ska fira att hon har fått fast jobb. 

Söndag ska pappa och Kerstin kanske komma. Så jag ska försöka hitta på något smaskigt att bjuda på. Jag kanske rent ut av slår till och bakar något till efterätt ......   

Ha nu en trevlig helg på er alla så sysns vi kanske till veckan. 


Av Isabella - 12 augusti 2020 07:49

Satt igår och läste inlägg på en sida om franskabulldogar. En kvinna/tjej som undrarde hur hon skulle veta att hon köper en frisk hund. Frågan löd , ska man köper av en SKK kennel eller om man köper utan stamtavla eller hur vet man att man köper en frisk fralla? 

Oj vad det skrevs    Vissa menar att man ska bara köpa av dom som är registrerade i SKK  och vissa säger att det har egentligen ingen betydels. 

Det var en kvinna där som var helt inne på att köper man en hund av en kennel som är kopplade till SSK så blir det bra. Men då kom en veterinär in i diskutionen och höjde pekfingret lite. 

Han menar att det är inte alls säker att det är. För SKK har inte en sund syn på hur rasen ska se ut. Att deras "standar" fralla ska helst vara korta, småa och ju mer platta i ansiktet ju bättre. Att han träffar OFTA hudar som har problem med andning och rygg problem, för att dom är efter den STANDARD hund man har framavlat som vi människor vill ha en fralla. Och han säger att det dom förespråkar absolut  inte det som är sunt för hundarna. Men plusset som finns , så vet man att det är inte smuggel hundar. Men bara för att man köper av en kennel, så finns det ju faktiskt dåliga kennlar, som bara tänker på pengar precis som smugglare gör. Så jag tycker absolut inte man ska stirra sig blind på att någon är kopplad till SKK.

Jag tycker precis som veterinären. Jag som köpare har ett stort ansvar att kolla upp föräldrarnas bakrund och givetvis är det lättare med en stamtavla(om man kollar upp farföräldrar till hunden) Allså inte bara tarimot papperet och sedan tror man att nu har jag köpt en frisk hund. En Stamtavla betyder inte att dom kommer att vara friska. 


Jag har själva varit och ställt ut Doris när hon var mindre. Men hon vart alltid ful. Hon fick aldrig bra betyg, just pgr av att hon är en "sund fralla kroppsligt" 

Hon har för lång rygg, hon är en ganska stor tjej, hon har oxå en lite nos, allså inte helt platt. Men jag tror att detta är bra för henne. Hon har inga andnings svårigheter och hon är rätt pigg när vi är ute och gillar att springa och hoppa efter bollar. 

Hon är testad för partella och hjärta, utan anmärkning. 

MEN bara för att hon har en stamtavla, kommer från en kennel som är anslutna till SKK och jag har träffat både pappan och mamma, så har hon nu problem med troligen allergi och känslig mage. 

Det finns liksom inga garantier. Hundar är som människor, som kan utveckla saker eftersom. 

   

Den här bliden som kommer under här tycker jag talar väldigt tydligt hur en fralla ska se ut......

 

Korta i ryggen,man ser knappt nosen. Sedan gär alla som man vill. Jag säger absolut inte att personer som håller på med utställning är knäppa eller nåt. Det är en trevlig tillställning och man träffar många hundtokiga männsikor. Men jag slutade både för att Doris inte själv tyckte det var roligt och för att hon alltid vart ful. 

Men jag är glad endå för att hon kanske är lite sundare i andning och i kroppen. 

Ska man vara riktigt tuff och sticka ut näsan och trampa många på tårna, så kan man ju säga att allt typ av hunduppföninga handlar ju egentligen om pengar. Det finns väl ingen Kennel som gör det för att det bara är roligt. Visst handlar det om en extra inkomst och man ska inte glömma att det koster en jäkla massa och för som som har kennlar. 


Idag har USA tagit ett kliv framåt i framtiden och låtit en "svart kvinna" blivit vice president till en gammla Joe Biden(tror det inte stavs så) som är en president kandidat,allså inte president    Grattis Usa ....... även ni kan gå framåt i utveckligen. 

Idag verkar vi få kanske en regnskur. Stövlar har jag inte inhandlat än, men jag får lösa det endå. Igår gjorde jag mig klar och for till jobbet 12, och när jag kommerin så ser mina kollergor på mig som ufon. Vad gör du här??? 

ÖHHH ja jobba ......

-Näää du börjar kl 16.30 ......

-JAHA .... vad tokigt, jag vände om och for hem igen. Men idag har jag kolla och jag vet nu att idag börjar jag kl 12   

Nu skajag ta på mig och gå ut strax med Doris innan det börjar regna.  Idag kommerjag äen att få inta en lyx lunch, som består a bullen korv med bröd. 

Ha nu en bra dag på er så hörs vi en anna dag. 


Av Isabella - 11 augusti 2020 07:33

Nu snart i 14 dagar har jag behandlat min hund med pencelin och en salva jag smörjt moron och kväll. Förra veckan tillstötte även öron problem. Doris började klia i sitt vänstra öra och jag såg att hon var irriterad över nått. Så detta resulterade i ett nytt veterinärs besök. Resultatet av det var ,att det inte var någon öroninflamation (vilket var skönt) utan hon hade lite smutsig öra och hade då kliat så hon vart lite röd och irriterad. Jag gick där ifrån med många kronor fattigare och en kortison flaska med droppar som jag nu ska droppa i en veckan. 

Jag har varit mer som en sjukhussyster  här hemma morgon och kvällar. Doris är super duktig, men hon tycker inte det är så roligt. Varje gång jag lämnar henne obevakd måste jag linda hennes fram tassar, så hon inte slickar på dom. Alla dom här åkommor har jag hela tiden hoppas och intalat mig att detta är tillfälligt, men nu så börjar jag ställa in mig på att hon faktiskt har en allergi. 

Något som är vanligt med denna ras (franskbulldog) och som man bör ha i åtanken när det uppstår problem i ders hud kostym. 

Hur går nu denna utredning till att ta reda på VAD hon är allergisk mot?? Jag vet faktiskt inte?? Det enda jag vet är att det är dyrt och det tar tid. 

Troligen kommer vi nu igen att måste byta foder till ett foder som hundar inte kan vara allergiska mot. OCH det värsta med allt. Jag får inte ge henne NÅGOT annat än foder många veckor    Jag och Doris har ju en massa rutiner. Hon ska tex smaka en mini bit ost när jag gör smörgåsar, hon får några bitar av min smörgås till frukosten. hon får lite gurka när jag gör sallad till middagen och framförallt så har jag ju med mig mut godis på våra promenader. Att tabort allt detta vi har hållit på med i flera år blir jobbigt. För hon kommer ju inte fatta varför jag helt plötsligt blir snål. 

Men jag måste erkänna nu för mig själv att detta kan vara allergi och givietvis så gör jag allt för att hon ska få må bra. 

Men jag ska ska försöka hitta något att belöna henne med som inte behöver vara ätbart om det finns ??? Den ända vägen till hennes intresse är tyvärr mat och goda saker. 

Men jag erkänner nu att , jaaa det kanske är en allergi min lilla tjej har fått och nu är det upp till mig att ställa det till rätta. För jag har ju köp denna ras och hade läst på ordentligt och visste mycket väl att dessa problem finns. 

Jag är ju med i en "fralla" sida på facebook. Där kan man både byta ut erfarenheter, och få tips. Men ibland läser man ganska knäppa saker oxå. 

Som idag läste jag om en som la ut en fralla "med dåliga gener" som hon beskrev. Att man inte bör avla på denna hund och hon gav sig på uppfödaren. Jag kan väl tycka visserligen att om en hund med många hudåkommer av denna ras inte bör avlas på, men man ska ju vara medveten att allergier kan oxå komma utan att man vet det. Precis som för männsikor (man kan aldrig garantera att en hund blir friks, bara för att föräldrarna har varit det). Förlädrar som inte har allergi, kan ju få valpar som utvecklar allergi. OCh jag tänker att man om man ska se det krasst så vill man inte stödja dåliga uppfödare eller smuggel hundar, bör man inte alls köpa denna ras. Men köper man en "fralla" så bör man ha det i åtanken att det finns en massa fel som kan uppstå under åren och att det kommer att kosta. Visst ska man lägga ett visst ansvar på uppfödare, men det stora ansvaret ligger i mig som köpare. 

Så nu ska jag ta mitt ansvar och se till att min hund ska få den hjälp hon behöver och få må bra. 

 

Helgen då ..... den bestod av BRÖLLOP    Allså det är inte ofta man får gå på bröllop, men jagh ade turen att få vara med på ett i helgen med Camilla. Allså så roligt. Och vilka bords grannar vi fick. Roligare kunde vi inte haft och en massa skratt och lite slams. Jag och Camilla avrundade kvällen/natten vid 12 och åkte hem ochdet var nog tur. 

Det bjöds på en massa otroligt god mat (grillbuffe) öl,snapps,vin, prosecco, campange och ja i det stora hela allt du kan tänka dig. Så det vart en lite blandning och det känndes morgonen efter. Vaknade 7 och trodde huvudet skulle sprängas. Pallrade mig upp, stoppade i mig en alvedon och la mig 1 timme. Sedan vaknade jag och tog min hund på en morgon promenad till Coop, för att inhandla dricka och chips. En sak som kroppen behöver dagen efter är promenad, salt och vätska. 

   

Nu är det sista veckan  en del av mina kollegor har semester och gudddd vad jag saknar vissa. Jag räknar ner varje dag med en enorm längtan tills på måndag. Dom själva räknar nog ner med skräck. Men jag är glad iallfall.    Ni är så välkommna tillbaka   

Idag jobbar jag kväll, så jag ska mysa en stund med hunden och sedan ska vi ut och prommenera med Stina och Rex.

Alltid roligt att prommenera med någon och skvallra lite. 

Ha nu en bra dag alla och ta vara på solstrålarna som vi fortfarande får se. 

Av Isabella - 5 augusti 2020 08:20

Jag hoppas dessa dagar ska gå undan. Gud vad jag väntar på att alla semestrarna ska ta slut och vi ska återgå till allt det vardagliga. Visst är det roligt med semester, men inte när alla andra har det och man själv ska jobba. Denna vecka har varit lite små jävligt för oss på jobbet. Vi har haft sjuka kollegor och inte lyckat få ut några vikarier. Så vi har stressat. Gjort en del misstag och ordnat upp andra saker i samma stund. 

Och dessa dagar LÄNGTAR jag tills semestrarna är slut. 

Vädret har vänt lite nu. Efter att vi har haft typ regn, mer eller mindre i tre vecckor så har solen börjat titta fram lite. Inte mycket ,MEN lite....   och det känns LITE som att det är iallafall halv sommar. Fast jag har jobbat i snart tre veckor så har jag intalat mig själv dom dagar jag har varit ledig att jag har semester. 

Det känns ju lite lyxigare att ha SEMESTER, än att bara ha en ledig dag mitt i veckan för att man ska jobba helg. Så jag har övat in i mitt huvud , att jag har semester. 

Förra veckan på onsdag så impuls köpte jag ett puzzel på nätet kl 7.00 på morgonen. Redan dagen efter hade jag ett pussel att hämta ut ??    Hur snabbt gick inte det ??? Så nu i helgen har jag riggat upp min pussel matta och på börjat mitt pussel knarkande. 

 

Jag satt igår och byggde. Allså jag blir som besatt. Jag vill som bara leta fler och fler bitar, röra om i den stora lådan och hitta just den rätta biten. Doris tycker jag är väldigt tråkig OCH Micke oxå. Men jag tycker det är väldigt rogivande och spännande. 

Efter tre veckors regn så bestämde jag mig för att gå och köpa stövlar. Det värsta jag vet är att vara blöt om fötterna. Förra året köpte jag ett par skor med gortex, men konstig nog blir jag blöt i dom om jag går länge i gräset. Känns jävligt konstig   Iallfall så tänkte jag åka och köpa ORDENTLIGA  stövlar, för att tidigare år har jag köpt billig skit och det lönar sig inte, om man har ändvänt dom 20 gånger  så blir det hål i sömmarna och vattnet läcker in.  Men då helt plötsligt började solen titta fram så, köpet försköts TYVÄRR ! 

Så här ser det ut på morgonen 

 

Gissa om jag blir blöt ? Gräset är dropp blött varje morgon ca 6.00 och det blir även mina sockar.  

Nu i dag är det ca 3 dagar kvar tills jag ska på bröllop. Utan kläder att bära! Jag ska dessutom fota lite åt brudparet så, jag kan inte ha några klackar och grejor, så jag inte snubblar någonstans med kamerna. Nu brukar ju klackar inte heller vara något jag ägnar mig åt. Jag har förskt igenom åren och har konstaterat att jag är en plattfot. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är snyggt med klack och framförallt så är det ju enda chansen jag får blir lite längre. Men ska förska lura ut min dotter idag och kanske få lite råd. Men det känns som jenas och en snygg blus och kavaj blir bra. Men jag får kolla över mina trasor och sedan se vad jag hittar. 

På Doris frontern går det sakta fram. Hon äter ju nu pencelin och har snart ätit halva kuren, och jag ser just så pass att det kanske har blivit lite mindre. Så jag hoppas nu att det ska ske ett mirakel och att den här infektionen försvinner. 

 


Nu ska jg ta och vika ihop tvätten jag kastat på golvet, typiskt mig att vända ut kläderna i sängen och tänka att detta gör jag om en stund, och så kommer jag dit på kvällen och ska lägga mig och möts av en stor klä hög, som skrattar mig i ansiktet. Då löser jag det med att lägga högen försiktigt på golvet. Sedan brukar jag kliva över högen någon dag. 

Så typiskt jag..... 

Vika tvätt och väcka upp Rebbe och se om vi ska gå en promenad med hundarna. 

Ha en bra dag på er alla. 

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards