Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 december 2020

Ful ansikite

Av Isabella - 10 december 2020 14:51

Jag har inte sovit i natt för den här jävla värken bara värker och värker. Så i morse när klockan rinngde för Micke så var jag dödens lamunge. MEN jag var tvungen stiga upp för att Doris hade lite diarre igår och jag var lite orolig att hon skulle ha bajsat inne under natten. Så jag klev upp för att ta ut henne. Hon är en mönster hund och hade hållit sig faktiskt. Så jag rastade henne och sedan kröp vi ner i soffan med filen. AS skönt och jag somnade till och från. Där vid 10 såslog jag på Grey´s Anatomy och har nu suttit i 3 timmar och ful flännat. Allså detta program kan man inte låta bli att flänna till. Samma sak med Sofias Änglar. DEt har jag nästan slutat se för jag ful flännar alltid. 

Efter ful flännadet tog jag mig i kragen och gick ut med Doris. 

Hon är rolig. Hon gillar verkligen inte allt detta grus och jag förstår henne. Det gör väl ont. Så jag måste alltid gå längst ut på kanten av vägen så hon kan vara i gräset, men så är ju gräset blött och det gillar hon inte heller så hon stannar gärna typ hela tiden och tittar på mig med blicken som säger att jag måste vara galenn som hela tiden ska gå ut. 

Men vi brukar lösa det till slut och hon ger med sig och tycker att det är ganska trevligt att få vara ute en stund och få godis.

Torsdag idag och jag har nu två lediga dagar, för att jag jobbar helg i helgen. Helt galet att tänka att det redan är 3 advent på söndag och snart har vi julafton. Fan vad jag längtar. Vill att mina nära och kära ska öppna sina julklappar. Vill klä på Doris hennes julkläning för ca 4 min så jag hinner ta ett jul kort.     Julen en en mysig stund även om man inte har så många att fira den med. 

Nu har jag lyckats spendera lite mer tid på något som inte är så jätte viktigt, istället för att dammsuga, men ingen fara. Dammet är kvar och ingen anna kommer att ta det jobbigt ifrån mig frivilligt. 

Idag ska jag oxå göra det väldigt enkelt för mig till middag. Jag ska steka parisare. Inte alls min favorit, men helt klar inte så krävande. 

Jag och Micke har lyckat skriva ihop en matlista för denna veckan oxå och vi följer den slaviskt. Blir lite mindre att fundera på och man behöver inte heller springa på affären varje dag. 

Och man äter betydligt mer varierande saker. 

Nu gott folka ska jag torligen ta fram min damsugare och dra av golven, om jag inte hinner hitta på något dom 4 stegen fram till garderoben där den är   

Ha nu en bra kväll på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards