Jag kan allt

Alla inlägg den 2 januari 2021

Av Isabella - 2 januari 2021 08:40

God morgon på er. 

Lördag härliga lördag och vi har fått kallt nu. 

-8 grader    vilket jag tycker är ganska skönt med lite minusgrader, OM det inte blir kallare. 

I morse  klev Micke upp tidigt och har begett sig ut och pimpla    Jag underar ju direkt, finns det verkligen någon is? 

Men tydligen om det är pimpel premiär, annars skulle dom väl kalla det fiskr premiär med båt istället.

Jag har nu i 3 dagar varit utan huvudvärk oh jag känner nu att mitt bekymmer troligen läkt. Rätt fantasktiskt att man kan fortfarade läka    Igår hade jag och Micke planerings dag. Vi planderade matinköpet vi skulle utföra på eftermiddagen. Vi skrev matlista för 1 veckan. 

Allså detta ämne har jag skrivit om tidigare, men jag återkommer dit hela tiden, för det r som en stor jäkla vagel i ögat.

Denna eviga fråga??? VAD SKA VI ÄTA TILL MIDDAG? 

Är så himmelens trött på den mat vi ätit senaste 20 år till vardag. När man  jobbar heltid (som många gör) så vill man ju inte komma hem och börja laga något som tar 1 timme. Man vill ju laga något som går relativt snabbt och inte kraver så mycket av en. 

Jag har periodvis kollat in ny recept och försökt göra ibland med oftast lyckat resultat, men man vill ju göra skaer man kan göra på autopilot...........

Men nu föll min pollet ner i kassa skrinet!    Om jag inte vill äta samma mat 20 år till , så måste det ju bli lite obekvämt och jobbigt tills jag lärt mig nya rätter som jag blir bekväm med. Så att söka efter det jag är bekväm med, leder mig bara tillbaka till samma middagar jag är så less.........   Jag kan erkänna för er ala direkt att jag är en OTROLIGT bekväm männsika. Jag är inte energis eller stressa upp mig i onödan.  Jag vill göra på i ett ekkor hjul, veta vad jag ska göra och göra det. Det är en bra egenskap tycker jag själv, MEN detta leder mig till oxå till att jag provar kanske inte så mycket nya saker ibland. 

Detta är kanske något jag ska börja jobba lite med. Att varje vecka ska jag ha 3 nya rätter? 

Idag ska jag ta kanske gå en promenad med en promenadgrupp här i Skellefteå och sedan fixa lite ärenden. 

Ikväll blir det god mat hos våra vänner Jonas och Whan. Hon kommer troligen att se till att bukarna fylls upp till max innan man får lämna bordet. 

Doris ska få vara med sin dagmatte Rosie en sliten stund ikväll, så hon slipper vara själv så länge. 

Nu ska jag förbereda mig och Dottan med kläder och täcke och sedan hoppas på att hennes tassar klarar denna kyla. 

Hon har så otrorligt känsliga tassar mot kyla och hoppar oftas på tre  ben. Skor hade varit perfekt för henne, men jag har inte varit ihärdig nog att lära hon det och jag tycker inte heller jag hittar skor som sitter bra. 

Sedan i eftermiddag ska jag försöka pussla ihop en års bok på 2020. 

Ha nu en bra dag och klä på er om ni ska ut och aktivera er. 





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards