Jag kan allt

Alla inlägg den 9 januari 2021

Av Isabella - 9 januari 2021 18:08

Men hålla kära folket. Med risk för att trampa någon på tårna nu, ska jag berätta en sann historia om vargen i mig.

För er som känner mig vet att jag sällan brusar upp. Med sällan menar jag VÄLDIGT sällan. Jag kan nog räkna på 2 fingrar under mitt relativt vuxna liv jag har tagit tappat det i ofentligheten. 

Iallfall igår var det dags igen. 

Jag jobbade fram till kl 12 och hade då bestämt med min dotter att vi skulle ta oss en promenad med hundarna. Vi bestämmde oss för att åka upp till solbacken och promenera för att sedan kunna klippa klorna på hundarna. Det finns en ganska fin och lång slinga jag brukar gå ibland på sommaren på ca 6 km. Vi började gå och hade då gått ca 2 tredejdelar av sträckan, när vi kommer till den delen som är i skogen. På sommaren är det en jätte fin bred och fin stig där. Jag och Rebbe ska då gena en aning för att komma upp på denna stig. Jag ser att dom har gjort ett skidspår där nu, men tänker att vi kan ju gå BREVID spåret. INTE på spåret. Efter att vi plumas i snön och jag burit Doris för hon försvann under snön så tar jag allså mitt fösta kliv upp brevid spåret och då kom det. Ca 80 meter ovanför oss står det 3 st och pratar.

Då hör jag en arg röst

-Men visst fannnn ser ni att det är skid spår där..... ni får förfan inte gå där....... he er av spåret för fan! 

-Jag vänder mig om och med en lugn och sansad röst säger jag ....

-Får vi inte ens gå på sidan om spåret? 

-Men för helvete ,viss fan kan ni lära er att läsa....det står ju en jävla skylt här. 


Då står det en skylt där uppe där dom står tydligen. allså ca 80 meter från där vi gick.

Då brister det för mig och jag tar ton .......och då menar jag, jag skrek allt vad jag hade.

Men hur ska vi ha sett den när vi gick här nere. Du behöver fan inte låta så jävla förbannad! Hade du bett oss snäll och trevlig hade du fått ett trevligt svar tillbaka! 

Gubben sänker sin röst och låter lite chockad, men kan endå inte låta bli att fortsätta  sitt svärnade till oss.

-Jamen för fan viss måste ni lära er att läsa ........

-Ja viss måste du lära dig att bete dig . 

-Ja men he er av där ifrån för fan....

-BETE DIG  för fan själv. 


Jag är uppfostrad med att man börjar med att man kan ju först säga till snäll och lungt. Oftas så blir det inte något av sådant betende. Men att ta ton direkt och svära åt folk kommer man ingenstans med. 

Så när det inträffar så då exploderar jag. För ingen förtjänar att stå och ta imot svordomar av en anna person. 

Så jag vill helt klart kalla denna karl IDIOT med gott samvete.

Sedan är det ju så att jag vet att många blir irriterad på oss hundägare som vill gå i skogen på vinter. För dessa jävla skidspår är tydligen heliga och får ej bestigas. Jag förstår inte VARFÖR man inte får gå på sidan om spåret? Vad är det för regel? 

Ska jag ställa till med en scen om det kommer en rullskidåkare på sommaren efter en gång/cyckel väg? 

Jag står helt klart för att jag tycker att man ska banne mig få gå på sidan om skidspåret. 


Jag och Rebbe vände om och gick hela vägen tillbaka, jag med ont i halsen och Rebbe förvånad över att mamma tog ton. 

Men vet ni, jag tyckte det var JÄVLIGT skönt att påminna den där skrik gubben att man beter sig fan inte som en idiot mot mig utan att få tillbaka. 

 

Jag hoppas han lärde sig något och tänker nästa gång han ska tillrättavisa någon att kanske säga snällt först. 

Jag har  inte svårt för att folk säger till mig, när jag gör fel, men börja man med att skrik och svära åt mig då jävlar vaknar vargen i mig. 

1-0 till mig 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards