Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 14 januari 2021

Splittrat inlägg

Av Isabella - 14 januari 2021 07:35

God morgon

Allså denna tid    Januari brukar varje år bjuda upp till dans några dagar och nu hoppas jag vi har dansat klart. I måndags så började det snöa, och det snöade och snöade. På Tisdag morgon vaknade vi till ett snöland delux. Doris försvann som vanligt i snödjupet, det drevade upp STOR vallar och traktorerna jobbade för 200%. Vill säga till er som skottar att ni gör ett ASSSS bra jobb. Jag blir ganska provocerad av folk som tycker att dom inte sköter sitt jobb när gångvägar och gårdar inte är skottade. Visst måste folk förstå att stora vägar och bilvägar är prio ETT. Sedan undrar jag vad som hände med verktyget spade? Det går ta en spade och börja skotta lite själv först. 

Så skotta är vad jag har nu gjort i dessa två dagar som snön har vräkt ner. Jag har skottat fram bilen två gånger. Jobbigt som fan, men jag vill ju ha lite motion, så det är ju perfekt motion   

   

Nu tror jag att denna skottar dans är över och vi kan börja lägga dom här dagarna bakom oss (HOPPAS JAG).

Doris har vägrat gå långa promenader och även jag. Nu har vi istället får -19 idag och då är det för kallt för henne att vara ute. Så idag blir det korta promander oxå. 

Sedan sist jag skrev har det egentligen inte hänt så mycket, men endel saker. 

Jag vill berätta att jag nåddes av ett fruktansvärt besked i lördags. En familj som jag jobbat hos för några år sedan, var i en bilolycka i lördags och att mamman i familjen tragist omkom. En underbar tjej och inte alls gammal. En människa som var i sin bästa ålder, på sin bästa plats i livet som kommit igång. Fyra barn och en man har nu förlorat sin mamma och livkamrat   och självfallit föräldrar och syskon har oxå förlorat en dotter och syster. Jag ryser av känslan när man tänker på hur skört våra liv är och hur fort det kan ta slut. Jag sörjer med familjen och beklagar verkligen sorgen. 

Jag tände ett ljus för familjen och mamman i lördag. 

 

Så till alla er som ligger efter vägarna nu i dessa tider. Ta det lugnt och kör försiktigt. 

Vad har jag mer pysslat med nu under dessa dagar. Jo jag har denna vecka en super konstig jobbar veckan. Jobbade i måndags heldag, ledig tisdag, jobbade 3 timmar onsdag, ledig idag, jobbar nu sedan helgen. En rätt upphackad veckan, men helt okej. Helgen ser ut att bli lite mildare och jag hoppas på att jag ska kunna gå lite längre promander med Doris. Vi har under dessa dagar byggt pussel, sett tv och skottat. Doris har fått leka lite med sina leksaker jag har så hon har fått arbetat med hjärna, så hon inte ska bli för utråkad. 

   

Vi har följt med i cirkusen runt Donald Trump. En riktigt jävla pajsare är han. Hoppas han aldrig mer får något typ av inflytande i politiken. 

Satt igår och såg på nyhetern om våran egen regering. Allså vilka pajsare vi har då. Rikgstan hade haft första debatten igår och jag tycker det ser ut som en stor sandlåda med vuxna männsikor som bara ska beskylla varandra för saker och smutskasta varandra. Varje partiledarar får tala viss antal minuter och alla ska förska få dom andra att se dåliga ut  

Men jag har aldrig provat på att vara politiker, så jag ska kanske inte utala mig eller ...... 

Efter jul och nyår har jag och Micke börjat ta oss i kragarna. Vi har dragit in på gosaker, skräpmat och fyllt fruktskålen. Jag själv har satt upp delmål och gjort prio saker jag ska genomföra varje vecka. 

Dom här två veckorna som gått har jag lyckat med alla mål och det känns bättre i kroppen redan. Mindre uppblåst magen och piggare. Denna veckahar varit lite jävligare för jag har fått mens. 

Då kan man ju fundera över vad det spelar för roll. Och så tänker jag nu oxå. Jag har som alltid tänkt att när man har mens så blir man mer sötsugen och då har jag unnat mig för jag har fått det, har jag tyckt. Men det är ju skit snack. Bara en stor ursäkt för att få sitta och gotta sig. Belöningssystemet har fått stå tillbaka och jag har inte gett vika. Vi har ätit en frukt på kvällen och jag har överlevt   Är endå rätt stolt över mig själv dom senaste åren sedan jag opererade mig. Jag har hållit vikten rätt bra. Jag köpte ett par täckbyxor när jag var som smalas och dom kan jag fortfarade ha utan problem. Jag strävar inte efter att bli så himmla mycket smalare, jag strävar efter att bli lite mer hälsosam och ha ett bra hjärta och få leva länge. Jag kommer aldrig att bli någon som ägnar timmar åt träning. Jag promenerar med min hund varje dag och jag har ett rörligt jobb. Bara genom att äta lite nyttigare så mår jag bättre. 

 Den här dagen som man får synda på helgen blir som lite mer speciel istället för att man äter när som helst. Bara att jag slutade röka förra året är ju fan en vinst i livet   Nu ska jag se om jag ska leka lite duktig här hemma och göra bort en del grejor. Få se om jag orkar ta ut bilen idag eller om jag kurar ihop mig i soffan med Doris. 

Ha nu en bra dag allihop och var rädda om varandra. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards