Jag kan allt

Alla inlägg den 15 januari 2021

Av Isabella - 15 januari 2021 07:36

Men ÄNTLIGEN gick minus graderna ner. Vilken jävla vecka vi har haft här i Skellefteå. Mån ,tis och onsdag vart det snökaos och igår var det AS kallt. Allt resulterade i att jag har inte kunnat promenera Doris en enda lång promenad. Igår gjorde vi flera försök, men det var för kallt för hennes tassar. Vi kom max till parkeringen då hon började halta och fick frys tass. Jag har försökt roa henne inne med leksaker och bus, men igår kväll var hon less. Så IDAG blir det en lång promenad innan jag börjar jobba. Sedan har Doris varit förkyld oxå, så vi har haft order att ta det lite lungt i veckan. 

Men nu äntligen är det dags att promenera. Så här ser mitt glada fredag fejs ut idag........

 

Jag har haft rejält tur att jag har typ varit ledig hela veckan och pricka in mina lediga dagar då värdret har fuckat oss ordentligt. Jag har denna vecka ägnat mig åt att pussel. Jag har snart byggt ihop 2 st 1000 bitars pussel. I går blödde ögonen, men jag kunde inte sluta. Idag har jag bestämt att jag får inte sätta mig med pusslet, för då kan jag inte sluta   Jag har oxå i veckan tagit ett nytt abodemang på Storytel. Har nu lyssnat sönder alla poddar jag brukar lyssna på. Så i veckan har jag lyssnat på "Knutby inifrån" . Det är en av meddlemarna som har vait ganska nära Kristbrud och Helge och berättar nu hur illa det faktiskt var där inne. Han har själv änmält sig till polisen för både misshandel och förnerdringar och har även blivit dömd för det. 

Myckert intressant berättelse. Hela denna frikyrka var ett stort våldsrum, där allt gick ut på att bryta ner männsikor med psykisktvåld och fysiskt våld dagligen. Att manipullera, mobba och se till att Kristibud fick 100% uppassning varje dag och att många av männen fick fri tillgång till att sextrakasera kvinnor. Får ni möjligheten att komma över denna bok så rekomenderar jag att ni läser/lyssnar på den. 

I helgen jobbar jag och det känns tråkigt, men okej. Jag ska dutta på mina gammlingar och mitt mål är att jag ska få minst tre att skratta per dag. För er som inte umgås med dom älsdre, ska vet att det är rätt svårt att få dom att rent utav skratt. Att dom är glada och tacksamma nästan jämt, men att få dom att SKRATTA är svårt. Tror det beror på att dom är så gammla och har skratta åt så mycket saker i livet, att det behövs en rejällt rolig sak att skratta åt. Så man måste jobba på lite för att få dom att skratta. Det är mitt uppdrag denna helg   

Nu kära läsare ska jag värma upp inför min promenad och stöka undan ur diskmaskinen. Ha nu en bra helg på er och njut av den låga tempen vi har. 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards