Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Jag levererar hopp

Av Isabella - 21 juni 2021 08:26

Men god morgon på er alla semesterfirare! Nu kan ni kanske tycka jag är lite kaxig, men bedskapet jag förmedlar är inte kaxihet. Jag vill att även om ni osm jag vaknade av åska och regn, så tänk på att ni har 30 dagar ledighet SEMESTER och det har aldrig regnat 30 dagar i rad OCH att det alltid nästan kommer sol efter regnet. Passa på sådanna här dagar att just bara krypa ner i soffan. Leta reda på en siså där bra serie, som du kan slö se med ett öga. Häll upp en skål med godis och lite chips och njut av denna dag med regnet smattrande på rutan.    

Själv ska jag ungefär göra det samma tills jag ska hoppa på min snabb cykel och fara till jobbet. 

Hur har ni alla haft i det i helgen då?  Ja folket min helg har varit tuff eller hela veckan kanske jag ska säga. 

Jag bestämde mig att för några veckor sedan att jag ska njuta av denna sommar. Jag ska ta vara på alla soliga dagar och jag ska ha roligt. Så i tisdags så åkte jag och min kompis Anna-karin stan på en lite krog runda. Inte något märkvärdig, men vi tog någon öl och njöt av solen så längen den var framme. 

Konstigt nog så vaknade jag med huvudvärk, fast jag hade bara druckiggt 4 öl    orättvist kan jag tycka. I fredags så hade vi bokat bord med Rebbe och Oliver på Texas longhorn. Vi åt gott och sedan tog vi åter igen en pubrunda med dom. Det var inte alls sent eller nåt (det kan väl inte bli sent nu när allt stänger) men end så blev man återigen lite bakis slö. Eftersom jag viste att vi skulle ha en helg med bara festligheter så hade jg fixat hndvakt hela helgen. Vilket var jätte tur. Så i lördags så gjorde vi en säng dag. Vi låg i sängen och bara åt chips, drack isall dricka och såg på en serie   Det är lyxigt, bara få ligga kvar och inte bry sig om något anna än en själv. Sedan på eftermiddaagen så var det dags att hopa upp på fest hästarna igen. Vi hade en 40 årinng att fira. Våran vän Nicke har nu kommmit i samma liga som vi andra   Det var god mat och bra underhållning, tävlingar och trevligt sällskap.  

Allt har varit så otroligt roligt , med kroppen är inte så jätte glad efter allt alkohol, god mat och snacks man ätit denna helg. Så nu blir det vila och kroppen i första hand att tänka på. 

Men tack alla som gjort denna helg till en trevlig helg för oss. 

   

I fredags så följde jag min bror Rolf och ta första sprutan. Allt gick bra och han fick inga biverkningar av den. Så denna vecka får Micke vaccinera sig, så snart är vi vaccinerade hela familjen. 

Livet kommer tillbaka liten bit i taget och en dag kommer vi kunna titta tillbaka på denna tid och kanske då förstå hur covid kom in i våra liv och ändrade på allt. 

 

Nu ska jag se om jag kan lura ut Doris på en lite promenad eller så får jag aktivera hennes hjärna här inne idag. 

Så jag vill baa säga till alla er som har semester. Misströsta in vädret. Kryp ihop i soffan och gör det ni aldrig annars kan göra. VAR LITE LATA !   

 
 
Amisa

Amisa

2 juli 2021 21:28

Den där tröjan var ju för kul!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards