Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 september 2021

Här ligger vi ?

Av Isabella - 12 september 2021 09:31

God morgon från Lycksele.
Första natten på hotell med Doris är avklarad. Hon själv bryr sig inte alls vart hon är, bara jag är med.
Natten vart helt okej ungefär fram till 23.30 orkade jag höra hennes snarkande ? då fick jag nog och läges ändrade henne och det vart nästan helt tyst. Jag tönkte då för mig själv, att nu jäklar är det bäst att somna fort som fan.
Lägger huvudet på kudden och blundar och hör då hur Micke börjar snarka .......
Läges ändrar Micke oxå och sedan dess har jag sovit rätt gott fram till 6.00 ?
Nu har vi varit ute på en morgon runda och varit och ätit frukost.
Det var frukosten allt hängde på ska ni veta ? allså detta hotell är en enda stor komedi och jag är jätte glad att denna natt bara kostade oss 200kr.
Vi bor på "Park hotell" Lycksele. Rummet är gammalt men rent. Tven är rätt gammal och det är omöjligt att plugga in hdmi. Så vi fick se hockeyn på plattan. Toan är under all kritik.

Den luktar fuktigt. Och vi förstod rätt snabbt varför. Det finns inget draperi när man duschar, så det är vatten bokstavligen ända ut till hallen. Mick har varit tvungen laga toapapperhållaren det första han gjorde. Den skar ihop och vi fick inte ut papper. Sedan fanns det INGEN tvål i behållaren vid duschen, så han var tvungen öppna den oxå och skära hål i behållaren för att få ut dom sista dropparna. Troligen är det ingen vidare luftkondition i rummen, så när vi båda duschat så luktade det surt och fuktigt hela kvällen.

MEN frukosten var helt klart godkänna. Dom hade inte någon varm mat, men allt annat.
Så jag är rätt okej med våran vistelse här. Av 5 ? så får dom just så pass 3? av mig.
Men jag skulle nog aldrig betala fult pris för detta hotell.

Helgen har varit jäkligt skön. Vi har varit i Mårdseleforsen och gått. Det var otroligt fint och det fanns fina grill stationer över allt.
Vi hade tur med vädret och vi kunde grilla korv och få oss en smarrig lunch.
Jag vill oxå passa på att göra lite reklam för restaurangen vi käkade middag på.
Om ni vill äta god mat, där det är stora portioner, ska ni fara på "Golden Bar" i Lycksele. Vi beställde oxfilé och in kommer en tallrik med TVÅ stora bitar kött och det var perfekt stekt efter vad vi önskat. Mycke sås och mycke potatis, och rätt billigt. Sedan hade dom mycke annat än kött man kunde välja.
Så den restaurangen kan jag rekommendera.
Så i det stora hela så har denna helg varit jätte bra , och det bästa är att vi har haft med oss Doris ?
Nu ska vi vila till oss lite, sedan åker vi hemåt och börjar en ny vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards